تحقق کامل درآمدهای مالیاتی


وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: 100 درصد درآمد مالیاتی تا 20 اسفند 99 در حالی محقق شده که هیچگونه فشاری روی مؤدیان نبوده است.
فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به رویکرد اصلی اعضای شورا نسبت به روند واگذاری‌ها و لزوم توجه به کاهش تصدی‌گری دولت و رسیدن به توسعه پایدار اشاره کرد و گفت که به اعتقاد او آنچه از روح حاکم بر سیاست‌های اصل 44 برمی‌آید همین نکته بوده و باید این اصل را با تمام جزئیات آن مورد توجه قرار داد.
دژپسند با توجه به برگزاری نشست پایانی شورای گفت‌وگو در سال 99 به برخی دستاوردهای این شورا اشاره کرد. براساس گفته‌های او، در این سال 10 جلسه با 17 مصوبه برگزار شد که دستاورد قابل توجهی است. او همچنین با بیان این مطلب که در این سال برابر با 33.4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی اتفاق افتاد، گفت: همکاری و همیاری در نشست‌های شورای گفت‌وگو کمک کرد تا صادرکنندگان با وجود مشکلات و چالش‌های بسیار موفق به این سطح از صادرات شوند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: در بحث واگذاری‌ها و مشوق‌های مالیاتی نیز قدم‌های جدی برداشته شد یا درباره ماده 20 قانون رفع موانع تولید که عین مصوبه شورای گفت‌وگو به تصویب نهایی رسید. وی همچنین از تحقق 100 درصدی میزان مالیات مصوب در 20 اسفندماه خبر داد و گفت: مهم این است که این تحقق صددرصدی به گونه‌ای روی داده که هیچ فشاری روی مؤدی نبود و تا حد ممکن معافیت‌ها و بخشودگی‌ها را اعمال کردیم./ اتاق بازرگانی ایران‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/7/572473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها