تأکید پزشکیان بر ضرورت برنامه محوری برای اداره کشور


مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شامگاه یکشنبه در یک سخنرانی در مسجد ولی‌عصر(عج)، در جمع تعدادی از فعالان سیاسی- شهری تهران و البرز بر برنامه محوری برای اداره کشور تأکید کرد.
به گزارش انصاف نیوز، نایب رئیس سابق مجلس با انتقاد از ساختار و وضعیت کنونی کشور در حوزه پاسخگویی و توزیع مسئولیت‌ها گفت: الان در ساختار کشور ما نه استاندار، نه فرماندار نه امام جمعه هیچ‌کس اختیار تام ندارد. هر کس یک قسمتی از قدرت دستش است و هیچ‌کس پاسخگو نیست. بعد می‌گویند چرا سؤال می‌کنی؟ چرا مطالبه‌گری؟ برای اینکه هر کسی یک قسمتی از کار دستش است. حل نمی‌شود. چون عملکردِ روشن دست‌مان نیست؛ اینکه چه باید بکنیم و اختیار این عملکرد، دست ۱۰ نفر آدم است. در نتیجه اجرا نمی‌شود و قابل اجرا نیست. نماینده تبریز در مجلس ضمن تأکید بر ضرورت وجود برنامه و ساختار قوی در کشور، افزود: بحث‌های مفصلی هست برای اینکه بتوانیم جلوی رانت، دزدی، قاچاق و زمین‌خواری را بگیریم. اگر قرار شد کسی از بین ما بالا بیاید، آن‌وقت می‌شود نشست و با همدیگر برنامه را درآورد و در آن برنامه گفت که چگونه می‌شود جلوی دزدی را گرفت.
چگونه می‌شود کاری کرد که من حتی اگر دزد ماهری هم باشم نتوانم در این مملکت یک میلیون تومان پول را به این راحتی جابه‌جا کنم، نه اینکه ۱۰۰ میلیون، نه اینکه ۱۰۰ میلیارد، نه اینکه ۷۰ هزار میلیارد پول در این مملکت گم شود و این آقایان خبردار نشوند! بعد بگویند ما گرفتیم! خوابت برده بود که حالا اینها خوردند و بردند؟! کجا بودی؟! اگر سیستم وجود داشته باشد، حتی ۱۰ تومان هم از خارج به حساب من بیاید، می‌فهمند. الان دنیا دنیایی نیست که بشود به این راحتی در آن پول جابه‌جا کرد.
 نایب رئیس سابق مجلس همچنین با طرح این سؤال که «چرا ما از FATF می‌ترسیم؟»، گفت: «من بارها به این عزیزان گفتم، آقا شما بیایید FATF را در جمهوری اسلامی پیاده کنید. برای اینکه اگر FATF در این مملکت پیاده شود، پول به این سادگی نمی‌تواند جابه‌جا شود. هیچ پولی نمی‌تواند بی‌حساب‌کتاب به حساب من، بچه من، عمه من، خاله من و دایی من برود. باید ورود و خروجش معلوم باشد.»
مسعود پزشکیان همچنین افزود: برای همه چیز راه حل وجود دارد. برای همه مشکلات در دنیا نه‌تنها یک راه‌حل بلکه صدها راه‌حل وجود دارد. مشکل در کشورهای در حال توسعه و نبود راه‌حل نیست، بلکه نبود آدم‌هایی است که بدانند یا بتوانند یا بخواهند که این کار را بکنند. یعنی مشکل نبود اینهاست وگرنه تا دلت بخواهد می‌شود راه‌حل درآورد و از تجربه‌های مختلف در جاهای مختلف استفاده کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/2/572434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها