محمدرضا باهنر:

ناطق نوری و لاریجانی کاندیدای 1400 نمی‌شوند



گروه سیاسی/ مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در ساعت 24:00 نیمه شب سه‌شنبه 26 اسفند پایان یافت. پیشتر آخرین مهلت قانونی ساعت 18 روز سه‌شنبه اعلام شده بود اما ستاد انتخابات کشور ظهر دیروز با صدور اطلاعیه‌ای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در فرمانداری‌ها را تا ساعت ۲۰ و ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایل، رایانه شخصی و دفاتر پیشخوان را تا ساعت ۲۴:۰۰ تمدید کرد. پیشتر و در ساعات پایانی روز دوشنبه سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ارائه گزارش تجمیعی ثبت‌نام انتخابات شوراها تا پایان روز ششم گفته بود: «تا ساعت ۱۸ امروز دوشنبه بیست و پنجم اسفند ماه، ثبت نام ۲۵۵۸۵ نفر برای انتخابات شوراهای شهر، نهایی شد».  از این تعداد تنها حدود ۲۷ درصد روش‌های الکترونیک را برای ثبت نام انتخاب کردند، ۱۹ درصد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند و 54 درصد همچنان مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها را برای ثبت نام انتخاب کردند.
همچنین به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران تا ظهر دیروز 3691 نفر در انتخابات شوراهای شهر استان تهران ثبت نام کردند که 15 درصد زن و 85 درصدشان مرد بودند. شهر تهران تا ظهر دیروز با ۱۳۰۷ نفر ثبت نام دارای بیشترین تعداد داوطلب انتخابات شوراها و فیروزکوه با ۳۶ نفر ثبت نام دارای کمترین تعداد داوطلب است. در مجموعه اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نیز باید به پیام انتخاباتی سیدمحمد خاتمی به دومین کنگره ملی مجمع ایثارگران اشاره کرد.
به گزارش جماران، خاتمی در این پیام با بیان اینکه «انتخابات آزاد نماد جمهوریت است که مشروعیت ارکان قدرت و همه حکومت را مشخص می‌کند و حاکمیت مردم بر سرنوشت را متجلی می‌نماید»، ایثارگر را کسی توصیف کرد که مصلحت آیین، کشور و مردم را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح داده و در دفاع از جمهوریت، تمامیت ارضی و نیز دفاع از آیین و میهن و مردم در برابر فزون‌خواهی و تهدیدها و توطئه‌های بیرونی و حق و حرمت مردم که صاحبان اصلی انقلاب و کشورند پیش‌گام است و در عین حال بر تعامل سازنده با رعایت اصول با جهان برای تأمین مصالح ملی پیشقدم است.
از دیگر خبرها اینکه به گزارش نامه نیوز حسین سبحانی‌نیا فعال سیاسی اصولگرا رأی سعید محمد را قابل اعتنا ندانسته و درباره آخرین وضعیت کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به نقل از بعضی نزدیکان او گفت: «ایشان حضوری برای انتخابات نخواهد داشت».
اما محمدرضا باهنر در گفت‌و‌گویی با فارس از فعال بودن و چانه‌زنی اصولگرایان برای به میدان آوردن رئیسی خبر داده و گفته: چهره‌هایی همچون آقایان علی اکبر ناطق نوری و علی لاریجانی قصدی برای کاندیداتوری ندارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/2/572432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها