رئیس جمهوری پس از دریافت گزارش دستگاه‌های ذیربط درخصوص اقدامات انجام شده در مسیر تأمین واکسن مطمئن تأکید کرد

روند واکسیناسیون شفاف سازی شود


گروه اجتماعی: ‌رئیس جمهوری اقدامات انجام شده برای تهیه و تامین واکسن کرونا در شرایط سخت را افتخارآمیز عنوان کرد وگفت: شفاف‌سازی وزارت بهداشت در زمینه روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی ضروری است .
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز  پس از دریافت گزارش دستگاه‌های ذیربط درخصوص اقدامات انجام شده در مسیر تهیه و تأمین واکسن مطمئن از کشورهای روسیه، چین و هند، در پی نوشت این گزارش با قدردانی از تلاش‌های انجام شده و همچنین تأکید بر تداوم پیگیری‌ها، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و بویژه سفیران ایران در این کشورها و همچنین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع ارزی مورد نیاز برای تهیه واکسن مطمئن خارجی قدردانی کرد.
رئیس جمهوری اقدامات انجام شده برای تهیه و تأمین واکسن کرونا در شرایط سخت را افتخارآمیز عنوان کرد وگفت: شفاف‌سازی وزارت بهداشت در زمینه روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی ضروری است.
روحانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همان طور که در یک سال گذشته تلاش شده با ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی و ارائه آمار دقیق از میزان شیوع و نحوه مقابله با این بیماری به عنوان یکی از اصول و استانداردهای پذیرفته شده جهانی در فرایند مقابله با پاندمی کووید۱۹ به عنوان یک اقدام اطمینان بخش عمل شود، درخصوص واکسیناسون نیز به همین شیوه اقدام شود.
وی تأکید کرد: ضروری است که ملت شریف طبق سند ملی تصویب شده درخصوص عملیات واکسیناسیون، در جریان جزئیات این اقدام بزرگ نیز قرار گیرند و با ایجاد شفافیت در این خصوص گامی دیگر در راستای اهتمام به دسترسی آزاد به جریان اطلاعات در دولت تدبیر و امید برداشته شود تا از بروز هرگونه تردید و ابهامی در این زمینه جلوگیری شود.
رئیس جمهوری تأکید کرد: اینکه توانسته‌ایم در شرایط سخت و نفسگیر جنگ اقتصادی دشمن، هم در زمینه تحقیق و تولید واکسن داخلی و هم تهیه و تأمین واکسن خارجی مورد نیاز کشور عملکرد موفقی داشته باشیم، از افتخارات ملت ایران است.
غرب 3 برابر نیاز خود واکسن کرونا احتکار کرده است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای غنی و فقیر اهمیت دارد، افزود: کاش می‌فهمیدیم که نمی‌توان واکسن را احتکار کرد. غرب چرا سه برابر نیاز مصرفی خود، واکسن احتکار کرده است.
به گزارش «ایران»، محمد جواد ظریف روز گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره ملی رویداد «کرونا روایت» در برج میلاد تهران، افزود: عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای غنی و فقیر اهمیت دارد. هیچ بیمار تهیدستی پشت در بیمارستان نماند و این افتخار کشور ما است.وی با قدردانی از جامعه پزشکی و ایثارگری حوزه سلامت افزود: آنهایی که مانع انتقال پول ما برای خرید واکسن شدند، آیا می‌توانند بگویند از کرونا درس انسانیت و تواضع و رواداری گرفتند؟ظریف گفت: تلاش دانشمندان ما در کنار تلاش دانشمندان سایر کشورها برای ما این امکان را فراهم کرد تا همان طور که ناگزیر شدیم موشک را خودمان بسازیم، واکسن کرونا را هم خودمان بسازیم.پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: کرونا بیش از پیش نشان داد که با وجود توسعه علم، بشر چقدر در معرض چالش قرار دارد و مواردی هست که حتی علم را به چالش می‌کشد و وابستگی جوامع بشری به یکدیگر را نشان می‌دهد. بسیاری از خدماتی که در شهرها به مردم ارائه می‌شد تحت تأثیر این بحران عظیم قرار گرفت. به طور قطع پاندمی کرونا یک نقطه عطف خواهد بود.
 کسب رتبه اول بخش گزارش توسط خبرنگار روزنامه ایران
جشنواره ملی رویداد «کرونا روایت» در قالب‌های مختلف داستان، گزارش، عکس، فیلم، نقاشی و محصولات رادیویی و تلویزیونی برای ثبت رویدادهای مرتبط با کرونا برگزار شد و از میان 8000 اثر ارسال شده به این رویداد و داوری نهایی در نهایت از برگزیدگان رویداد «کرونا روایت» تقدیر شد. فریبا خان احمدی خبرنگار روزنامه ایران در بخش گزارش رویداد« کرونا به روایت رسانه» به انتخاب هیأت داوران حائز رتبه اول شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/1/572267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها