کلاهبرداری در پوشش روزنامه فروشی



گروه حوادث/ مردان شیاد برای کلاهبرداری از مردم یک دکه روزنامه فروشی اجاره کرده و اقدام به کپی کارت بانکی مشتریان می‌کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز مراجعه کرده و اعلام داشتند در حالی که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها صورت گرفته است؛ بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان به‌صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه پوز از کارت آنها برداشت شده و با آن در استان‌های مختلف کشور طلا خریده‌اند. بدین ترتیب شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه روزنامه فروشی در مناطق مرکزی کرج اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی‌شان کپی شده بود؛ در ادامه مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و سپس با زیر نظر قرار دادن او مشخص شد که وی به همراه یک نفر از همدستانش برای مدتی کوتاه یک دکه در شهر کرج اجاره کرده و پس از کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان، دکه را تحویل داده‌اند.
بنابراین پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در شهر‌های فردیس و ملارد، مأموران با هماهنگی مقام قضایی در ۲ عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه یک دستگاه اسکیمر و ۲۰۰ کارت بانکی کپی‌برداری شده کشف کردند. همچنین مشخص شد متهم اصلی پرونده مدتی قبل به‌دلیل کلاهبرداری اسکیمری دستگیر و روانه زندان شده بود، اما با قرار وثیقه از زندان آزاد شده و دوباره به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که ارزش کلاهبرداری این باند حدود ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده، یادآور شد: تلاش برای شناسایی مالباختگان این پرونده ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/12/571598/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها