هشدار




مراقب قالیشویی های قلابی باشید

گروه حوادث/ هر ساله شب عید به دلیل تقاضای زیاد برای شستن فرش‌ها برخی مجرمان در پوشش شرکت‌های قالیشویی اقدام به سرقت فرش‌های مردم می‌کنند.
سرهنگ حسین بشیری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان ضمن هشدار به مردم گفت: در روز‌های پایانی سال برخی شهروندان فرش‌های خود را برای شست‌وشو به قالیشویی‌ها می‌سپارند که این موضوع موجب شده برخی سودجویان فرصت‌طلب با توزیع انواع آگهی‌های تبلیغاتی در کمین شهروندان باشند و سارقان در قالب کارکنان قالیشویی فرش‌های شهروندان را سرقت کنند.
این تبلیغات به شکل پخش کردن برگه‌هایی است که تنها یک یا دو شماره در آن ذکر شده و در آن اشاره‌ای به آدرس کارگاه قالیشویی نمی‌کنند یا یک آدرس جعلی و غیرواقعی مطرح می‌کنند. ضمن اینکه اعلام قیمت‌های پایین از سوی این مجرمان، ترفندی برای فریب مردم است.
معاون اجتماعی پلیس استان همدان بیان کرد: برای گرفتار نشدن در دام این مجرمان، از شرکت‌های قالیشویی معتبر که آگهی‌هایشان در روزنامه‌ها چاپ می‌شود استفاده کنند، زیرا اغلب مدارک این گونه شرکت‌ها کنترل می‌شود البته هرچند چاپ آگهی در روزنامه‌ها نیز دلیل محکمی برای تأیید فعالیت همه شرکت‌ها نیست.
بشیری اضافه کرد: برخی هموطنان پس از شستن فرش‌های خود، آن را برای خشک شدن روی دیوار یا پشت بام قرار می‌دهند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند. به همین دلیل تأکید می‌شود فرش را در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن از کوچه و خیابان میسر نباشد.
شهروندان هنگام تحویل فرش‌ها به نمایندگان قالیشویی‌ها، کارت شناسایی آنها را به دقت بررسی کنند و مشخصات ظاهری آنها را نیز همراه با شماره پلاک خودرو یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را شناسایی کند ضمن اینکه شهروندان برای اطمینان بیشتر از صحت فعالیت این شرکت‌ها می‌توانند از اتحادیه قالیشویان نیز استعلام کنند.

توصیه پلیس برای خریدهای شب عید

گروه حوادث/ همزمان با روزهای پایانی سال و رونق گرفتن بازار خریدهای شب عید، سارقان نیز دست از کار نکشیده و همواره در کمین بهترین فرصت‌ها هستند تا طعمه‌ای را به دام بیندازند. در این شرایط پلیس ضمن توصیه به مردم مبنی بر اینکه از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کرده و نسبت به رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا توجه داشته باشند، هشدار می‌دهد تا در صورت خرید و حضور در اماکن شلوغ مراقب سارقان باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند.
سرهنگ رضا مؤذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی به شهروندان توصیه می‌کند، در مکان‌های شلوغ با کارت‌های اعتباری، خرید کنند.
وی به ایرنا گفت: شهروندان باید مراقب تماس بدنی افراد ناشناس در اماکن پرتردد باشند؛ در صورت امکان به اندازه خرید، وجه نقد با خود همراه داشته باشند و سعی کنند وجوه نقد را داخل چند جیب لباس تقسیم کنند.
مؤذن با اشاره به اینکه اشیای خریداری شده را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید، گفت: هنگام خرید از وجوه نقد، چک‌های مسافرتی و لوازم با ارزش، داخل جیب لباس‌های خود، مراقبت کنید. همچنین از به همراه داشتن طلا و جواهر و سایر اشیای غیر‌ضروری گرانقیمت اجتناب کنید.
مؤذن در توصیه به شهروندان، هنگام مسافرت در شهرها و اماکن متبرکه نیز توصیه می‌کند کودکان خود را به زیورآلات گران‌قیمت مزین نکنند؛ همچنین وجوه نقد هم یکجا حمل نشود. نام، سن، نشانی محل زندگی، شهر و استان خود را به فرزندان بیاموزید؛ به کودکان آموزش دهید، هنگام پاسخ دادن به تلفن، نگویند در خانه تنها هستند و هرگز در خانه‌های خالی، متروکه و محل‌های خلوت و دورافتاده بازی نکنند.
وی ادامه می‌دهد: هموطنان هنگام ترک خودرو شخصی نیز باید از رها کردن کیف دستی، پول نقد، اسناد، مدارک و هرگونه اموال با‌ارزش درون خودرو، خودداری کنند. در صورتی که برای خرید از خودروی شخصی استفاده می‌کنند در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/12/571597/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها