حوادث جهان




مترجم آرزو کیهان

6 کشته در  سیل الجزایر

 بارش‌های شدید و وقوع سیل در الجزایر جان ۶ نفر را درغرب این کشور گرفت.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اداره دفاع مدنی الجزایر روز شنبه اعلام کرد که نوسانات جوی و بارش‌های ناگهانی و شدید در ایالت الشلف درغرب الجزایر سبب وقوع سیل در این منطقه شد که به کشته شدن ۶ نفرانجامید.
سیل در منطقه مکناسه شهرستان الشلف رخ داد و قربانیان سه زن، دو مرد و یک کودک بودند.
اداره دفاع مدنی الجزایر اعلام کرده است که عملیات نجات و جست‌وجوی قربانیان احتمالی حادثه همچنان ادامه دارد.

خروج قطار پاکستانی از ریل

خارج شدن قطار از ریل در جنوب پاکستان، دو کشته  و ۳۰ زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ، قطار مسافربری «کراچی اکسپرس» سحرگاه روز یکشنبه در منطقه «روهری» از نواحی ایالت سند پاکستان دچار حادثه شد. در این حادثه 8 واگن قطار از ریل خارج شدند که طی آن ۲ مسافر پاکستانی کشته و بیش از ۳۰ مسافر دیگر زخمی شدند. رسانه‌های پاکستانی با اعلام اینکه وضعیت ۱۵ نفر از مصدومان بحرانی است احتمال افزایش قربانیان را زیاد دانستند.
کامران لشری مسئول راه‌آهن پاکستان گفت: هشت واگن این قطار ۱۸ واگنی که از کراچی عازم شهر لاهور در شرق پاکستان بود، از ریل خارج شد و شش واگن به داخل گودالی کم عمق افتاد. محمد ارشد مسئول عملیات امداد گفت تاریکی و مکان دورافتاده حادثه، تلاش‌های امدادرسانی را مختل کرد.
این سومین حادثه بزرگ قطار‌های مسافربری پاکستان در ۲ سال گذشته است؛ در حادثه تصادف قطار و اتوبوس در فوریه سال ۲۰۲۰ دست کم ۲۵ نفر کشته شدند، همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز آتش‌سوزی در یک قطار مسافربری پاکستانی بیش از ۷۳ کشته بر جای گذاشته بود.

ازدواج دوقلوهـــــای بودایی

دوقلوهای 5 ساله تایلندی طبق یک  آیین عجیب بودایی با یکدیگر ازدواج کردند.به گزارش میرر، در آیین بودا دوقلوها با هم به دنیا می‌آیند، زیرا کارمای آنها مشترک است و آنها در زندگی گذشته عاشق هم بوده‌اند به همین دلیل در این دنیا بار دیگر با هم به دنیا می‌آیند.ازدواج عجیب این خواهر و برادر 5 ساله براساس آیینی عجیب صورت گرفته است.والدین آنها «ویراک» 31 ساله و مادرشان «ریوادی» 30 ساله آیین بودا را پذیرفته و به آن پایبند هستند.
ازدواج این دوقلوی 5 ساله و رفتار عجیب و غریب پدر و مادرشان سبب شد تا این خبر، شبکه‌های اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار دهد و همه را شگفت‌زده کند.این زوج معتقدند که اگر دوقلوهای‌شان با هم ازدواج نکنند هنگام بزرگسالی با بدشانسی بزرگی در زندگی شان روبه‌رو خواهند شد. مادر کودکان می‌گوید از داشتن دوقلو خوشحال است ،اما نگران است که آثار زندگی قبلی‌‌‌شان با ازدواج جدید و قانون کارما برطرف نشود. قانون کارما، عملکرد فرد در زندگی است.

شکار تمساحی که یک کودک را بلعید

روستاییان اندونزیایی  یک تمساح غول پیکر را که  پسر 8 ساله‌ای را بلعیده بود شکار کردند و جسد بچه را از شکمش بیرون کشیدند.
به گزارش دیلی میل، این   پسربچه به همراه پدرش در رودخانه‌ای در اندونزی در حال ماهیگیری بود که ناگهان یک تمساح با پرشی بلند پسربچه را با آرواره‌های خود به درون آب کشید و تلاش‌های پدر برای نجاتش بی‌نتیجه ماند.جسد قربانی «دیماس مولکان» روز گذشته توسط روستاییان از شکم این تمساح شکار شده بیرون کشیده شد تا تحویل خانواده‌اش شود.پدر این پسربچه به امدادگران گفت که بارها به تمساح مشت زده تا شاید بتواند پسرش را نجات دهد ،اما موفق به این کار نشده است.«بونگا لوسونگ» از تیم نجات در این باره گفت:  با دیدن تمساح  که پس از بلعیدن پسربچه شکمش سنگین شده و در نزدیکی رودخانه در حال استراحت بود توانستیم او را شکار کنیم و جسد بچه را بیرون بکشیم.

رانندگی عجیب زن عربستانی

نداشتن تمرکز و کنترل در رانندگی باعث شد زن عربستانی هنگام پارک کردن خودرواش حادثه هولناکی را رقم بزند. این زن که می‌خواست ماشین خود را کنار پیاده‌رو پارک کند به جای اینکه ترمز کند پایش را روی پدال گاز گذاشت و چند عابر پیاده را زیر گرفت.ویدیویی ازاین حادثه منتشر شده که نشان می‌دهد این زن در حالی که تلاش می‌کند به محل پارک نزدیک شود با سرعت از روی مردم رد می‌شود.

زندگی  با اسکلت همسر

یک مرد ایرلندی به دلیل ترس از تنهایی چندین سال با اسکلت همسرش زندگی کرد.
به گزارش روزنامه سان، مردی از شهر کبه در ایرلند  که ۷۸ سال دارد بقایای همسرش را که به مرگ طبیعی فوت کرده است در خانه نگه داشته و به کسی درباره مرگ او چیزی نگفته بود.
وی در اعترافات خود به پلیس گفته است که نمی‌خواهد با مرگ همسرش کنار بیاید و از او جدا شود.
مجریان قانون، تحقیقات در مورد علت مرگ همسر این مرد را آغاز کرده‌اند.
این مرد به افرادی که از او در مورد همسرش سؤال می‌پرسیدند، پاسخ می‌داد که او در خارج از کشور است.
جسد این زن چند روز پیش و پس از آنکه وی برای واکسیناسیون در مراکز تعیین شده حضور پیدا نکرد، پیدا شد. پرستاران محلی با همسایه‌های این زن و شوهر صحبت کرده و آنها پاسخ دادند که این مرد تنها در خانه زندگی می‌کند.

پیرترین پرنده دنیا بچه‌دار شد

پیرترین پرنده دنیا با 70 سال سن تخم گذاشت و یک جوجه به دنیا آورد.
به گزارش ام اس ان، این پرنده از خانواده «آلباتروس»ها به نام «ویسدام» است که در سن 70 سالگی جوجه خود را غذا می‌دهد.این پرنده زیر نظر کارشناسان محیط‌ زیست هاوایی امریکا در حیات وحش هاوایی زندگی می‌کند. عمر این گونه از پرندگان به طور طبیعی 40 سال است.
«بیت فلینت» زیست‌شناس  در این‌باره گفت: سال‌هاست که «ویسدام» را زیر نظر داریم این پرنده پیرترین پرنده مادر است که بار دیگر تخم گذاشته و  در حال تغذیه جوجه‌اش است که با توجه به کهولت سن بسیار شگفت‌انگیز است.












آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/11/571590/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها