سفر «پاپ» به اربیل


گروه جهان/ «پاپ فرانسیس» در سومین روز سفر تاریخی خود به عراق، راهی اربیل شد و با سران این منطقه و مسیحیان عراقی دیدار کرد.
به گزارش سایت خبرگزاری «آناتولی»، «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان در توئیتی نوشت: «میزبانی از پاپ افتخاری برای من بود. ما تمام تلاش‌مان را برای برقراری صلح، آزادی مذاهب و تحقق برادری خواهیم داشت.» رهبر کاتولیک‌های جهان پس از این دیدار راهی موصل شد تا با حضور بر ویرانه‌های مناطق آزاد شده از سلطه داعش که برخی نیز متعلق به مسیحیان بود، برای قربانیان دعا کند. وی با حضور در کلیسای «حوش البیعه» در موصل گفت: «نشانه‌ها و آثار جنگ در شهر موصل واضح است و واقعاً اینکه سرزمین تمدن‌ها چنین مورد هجمه تروریست‌ها قرار گرفته جای تأسف دارد. من از اینکه شمار مسیحیان موصل بشدت کم شده، ناراحتم و از خانواده‌های مسیحی می‌خواهم به این شهر بازگردند. چراکه این کوچ اجباری بر بافت اجتماعی در عراق و خاورمیانه تأثیرگذار است. من معتقدم صلح از جنگ قوی‌تر است و باید در صلح و دوستی زندگی کنیم.»
پاپ در ادامه برنامه‌های روز سوم سفر خود به عراق پس از بازدید از شهر قرقوش در نینوا به اربیل بازگشت تا در استادیوم ورزشی آن برای بیش از 10 هزار عراقی سخنرانی کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/4/571561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها