دیگه چه خبر؟


امیدواری چین  برای لغو تحریم‌های ایران

 خبر اول اینکه، وزیر امورخارجه چین گفت که امیدوار است امریکا تحریم های ناعادلانه علیه ایران را بردارد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر امورخارجه چین روز یکشنبه در نشست خبری سالانه خود ابراز امیدواری کرد که دولت جدید امریکا دست به اقداماتی صادقانه درقبال ایران بزند، ازجمله تحریم های ناعادلانه علیه ایران را لغو کند. وی همچنین گفت که ایران نیز باید رویکردی مسئولانه در این زمینه اتخاذ کند. وانگ یی در ادامه تأکید کرد: ما امیدواریم که ایران و امریکا بتوانند در یک روند متقابل و به صورت گام به گام برای حل مسائل پیرامون برجام قدم بردارند.

نازنین زاغری آزاد شد

 خبر دیگر اینکه، وکیل مدافع نازنین زاغری متهم ایرانی - بریتانیایی از آزادی موکلش خبر داد. حجت کرمانی در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: موکلم محکومیت قبلی که داشته روز یکشنبه به پایان رسید و پابندش باز شد زیرا او یکسال با پابند بیرون بود که امروز باز شد.وی افزود: همچنین زمان رسیدگی به پرونده دوم موکلم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام  ۲۴ اسفند ماه در دادگاه انقلاب تعیین شده است. نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی، نوروز سال ۹۵ همراه دخترش به ایران آمده بود و هنگام بازگشت بازداشت شد. اتهام وی جاسوسی اعلام و به همین اتهام هم محاکمه و به تحمل 5 سال زندان محکوم شد. در این سال‌ها دولت انگلیس تلاش زیادی برای آزادی این شهروند ایرانی – انگلیسی انجام داد که رایزنی‌ها و فشارهای لندن تأثیری در دستگاه قضایی نداشت. با همه‌گیر شدن بیماری کرونا زاغری با پابند الکترونیکی به مرخصی رفت و حالا بعد از اتمام دوره حبس آزاد شده است.

اصلاح قانون انتخابات به 1400 نمی رسد

 دست آخر اینکه، محمد حسن آصفری، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که با ۵ ایراد از سوی شورای نگهبان مواجه شد و جهت رسیدگی مجدد به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بازگشت، گفت: ایرادات وارده به این طرح را در کمیسیون با حضور حقوقدانان شورای نگهبان بررسی کردیم و در نهایت اصلاحات لازم صورت گرفت. اکنون نیز این طرح به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده تا در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار گیرد. به گزارش ایسنا، او در ادامه گفت: بعید می دانم که این طرح به این دوره از انتخابات ریاست جمهوری برسد و به احتمال زیاد برای دوره های بعدی انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/3/571555/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها