اخبــــار




بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان ارسال شد

نمایندگان مجلس پس از ده روز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آن را در آخرین ساعات روز شنبه به پایان رساندند و  برای تأیید به شورای نگهبان فرستادند. نمایندگان در پایان بررسی، اجزای لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تصویب کردند که از حیث منابع بالغ بر بیست و پنج میلیون و یکصد و هفده هزار و پانصد و یک میلیارد و هشتاد و یک میلیون ریال به شرح زیر است:
الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۳۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال شامل:
۱- منابع عمومی بالغ بر ۹ میلیون و یکصد و هفت هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال
۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۹۵۰ هزار و ۷۳۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال
ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۱۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال است.
محمدباقر قالیباف در آخرین شیفت کاری مجلس در راستای تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ از همکاری خوب مجلس با دولت گفت و تأکید کرد: تا جایی که می‌توانستیم به سمت عدالت حرکت کردیم. قالیباف در ادامه از نمایندگان هم تشکر کرد که در این مدت به صورت شبانه‌روزی چه در صحن و چه در کمیسیون‌های تخصصی زحمت کشیدند و عمده اقدامات آنان در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ را در حوزه محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید، انضباط و شفافیت مالی دانست که تا جایی که مقدور بود به سمت عدالت حرکت کردند. رئیس مجلس یازدهم اضافه کرد: ما در بحث کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دامی، بهداشت و سلامت با ارز ۴۲۰۰ تومانی با دولت همکاری خوبی داشتیم و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به پایان رساندیم. دیروز هم رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ هم در جمع خبرنگاران در‌خصوص لایحه بودجه گفت: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می‌شود. نمایندگان پس از پایان رساندن بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به تعطیلات یک هفته‌ای رفتند و جلسه علنی بعدی مجلس هم یکشنبه هفته بعد ۲۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.

بیانیه نمایندگان فشار به مجمع بود

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، درباره بیانیه تعدادی از نمایندگان خطاب به مجمع تشخیص برای عدم تصویب لوایح FATF گفت: بیانیه نمایندگان به نوعی فشاربرمجمع تشخیص مصلحت نظام بود. وقتی می گوییم در تصمیمات مجلس نباید فشار نهادهای دیگر را دخالت دهیم در مجمع تشخیص نیز به همین صورت است.به گزارش برنا، غلامرضا نوری افزود: نظر مجلس سال گذشته به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شده و طبق قانون مجلس نمی‌تواند نظر جدید بدهد. بیش از یک سوم نمایندگان بیانیه عدم تصویب FATF را امضا نکردند پس نمی‌توان بیانیه را نظر رسمی مجلس تلقی کرد. نظر رسمی مجلس همانی است که سال گذشته به مجمع فرستاده شده است.او افزود: منافع FATF بیشتر از مضرات آن است، وقتی ادعا داریم که می‌خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم FATF هم یکی از مشکلات مردم ‌است. نمایندگان اصلاً متوجه نیستید راجع به چه چیزی اظهار نظر می‌کنند.

بلینکن:مسیر دیپلماسی با ایران باز است

وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرد: مسیر دیپلماسی با ایران بازاست.به گزارش ایلنا به نقل از توئیتر وزارت خارجه امریکا، آنتونی بلینکن گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که مسیر دیپلماسی باز است. اکنون برای تصمیم‌گیری توپ در زمین ایران قرار دارد، اگر موافق است تصمیم با آنهاست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/2/571551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها