اعلام جزئیات ثبت‌نام در انتخابات شوراها


گروه سیاسی/ در حالی که محسن رفیق‌دوست از بنیانگذاران سپاه در گفت‌و‌گو با جماران از حضور یک سپاهی در کسوت رئیس جمهوری دفاع کرده و گفته تنها کسی که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند، فقط یک سپاهی است و اداره کردن کشور را با اداره کردن جنگ یکی دانسته، دیروز خبر رسید که سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه برای حضور در رقابت 1400 استعفا داده است. پیش از او حسین دهقان دیگر شخصیت نظامی رسماً حضور خودش را در روند انتخابات اعلام کرده بود. این در حالی است که بخش سنتی جریان اصولگرا همچنان بر ضرورت حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات تأکید دارند. چنانکه حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به ادعای محمدرضا باهنر مبنی بر آنکه رئیسی تمایلی برای نامزدی نشان نداده، به برنا گفت:«خواست عمومی در میان نیروهای انقلاب حضور رئیسی است که باید مدام بیان شود. حال باید دید که این خواست به یک گفتمان عمومی تبدیل می‌شود یا خیر».
روزنامه اعتماد اما در شماره دیروز خود از شنیده‌ای خبر داد که بیش از هر چیز بر پیوند اصولگرایان میانه‌رو با اصلاح‌طلبان نشان داشت. به گفته این روزنامه علی لاریجانی که خود یکی از گزاره‌های مطرح طیف محدودی از اصلاح‌طلبان است، در جمعی گفته که «در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود.» این گزاره در صورت صحت هم از ائتلاف احتمالی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو نشان دارد و هم نشان می‌دهد که برخلاف عدم انتشار اخبار مؤید ورود لاریجانی به انتخابات، او تلویحاً امکان حضورش را تأیید کرده است.
آغاز رسمی روند انتخابات شوراها از 20 اسفند
روز گذشته با اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره جزئیات و زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر آغاز روند انتخابات شوراها اعلام شد. بر اساس این اطلاعیه داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر می‌توانند از روز چهارشنبه 20 اسفند تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 26 اسفند به چهار روش مختلف اقدام به ثبت‌نام کنند. داوطلبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور)، نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری به فرمانداری مراجعه کنند. ثبت‌‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ نیز راه دیگری است که پیش‌ پای داوطلبان قرار دارد.
اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن؛ اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان و یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید از جمله مدارک مورد نیاز داوطلبان است. ارائه «اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت»، «اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا» و «اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر» ضروری است. همچنین کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
همزمان با این اطلاعیه برخی احزاب به دعوت از جوانان برای نام‌نویسی در انتخابات شورای شهر پرداختند. از جمله حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان با انتشار دعوتنامه‌ای از جوانان متخصص و کاردان خواست فارغ از منازعات سیاسی برای حضور در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/2/571550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها