ایران در ایران



جلوگیری از تخریب و تصرف سه هکتار از اراضی تالابی بندر انزلی

رشت –  سرپرست  اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی از جلوگیری از  تخریب و تصرف سه هکتار اراضی تالابی خبر داد.
به گزارش  حفاظت محیط ‌زیست استان گیلان، سید فرشید فلاح با اعلام این خبر گفت: افراد سودجو که با هدف تصرف غیر قانونی اراضی حاشیه تالاب انزلی قصد تخریب و تسطیح اراضی تالابی بوسیله بیل مکانیکی را داشتند با هوشیاری و اقدام بموقع یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان انزلی شناسایی شده و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان، بیل مکانیکی، توقیف و پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شد. وی اظهار داشت: با توجه به تأکید مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان در خصوص حفاظت مؤثر و انجام اقدامات عملیاتی پیشگیرانه بویژه در حوزه تالاب مهم و بین‌المللی انزلی، طی هماهنگی صورت گرفته با دادستان  شهرستان ،یگان حفاظت اداره محیط ‌زیست انزلی با نیروی انتظامی به محل اعزام  و با سودجویان و متخلفان تالابی برخورد و طی تنظیم صورتجلسه متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با توجه به نقش انکارناپذیر مردم در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی ضمن قدردانی از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه‌های زیست‌محیطی را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بندر انزلی، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب گزارش دهند.
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار  معادل ۸۰ درصد آن در قالب سه تالاب (انزلی ، امیرکلایه و بوجاق) تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است؛ این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده بخصوص پرندگان مهاجرند که هر ساله به تعداد هزاران قطعه بخشی از چرخه زندگی خود را در این استان سپری می‌کنند.‌

نخستین گواهی محصول سالم برای مرکبات در کازرون صادر شد

شیراز-  باغدار کازرونی برای نخستین بار موفق به دریافت گواهی محصول سالم مرکبات در کازرون شد.
‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: مرکبات تولیدی توسط اصغر فریدونی باغدار پیشرو روستای بازرنگان بخش مرکزی برای اولین‌بار در این شهرستان، گواهی محصول سالم  دریافت کرد.
حمید رشیدی افزود: این باغدار کازرونی پس از دو سال تلاش در باغ سه هکتاری خود توانست با استفاده از روش‌های نوین مدیریت تغذیه و اعمال مراقبت و نظارت صحیح در فرایند تولید به این موفقیت دست یابد.
وی اظهار داشت: این گواهی پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تأیید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول و با نظارت و هدایت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی توسط انجمن صنفی کلینیک گیاه‌پزشکی استان فارس صادر شده است.
رشیدی اضافه کرد: این  پروانه در محصولات کشاورزی، به زارعان و یا باغدارانی تعلق می‌گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت‌زا، محصولات تولیدی آنها پس از بررسی آزمایشگاهی فاقد باقیمانده سموم و سایر آلاینده‌ها باشد.‌

بهره‌برداری و کلنگ زنی 93 پروژه عمرانی
در زاهدان

زاهدان - آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی بیش از ۹۳ پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری زاهدان با اعتباری بالغ بر ۵۵۸ میلیارد تومان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان، شهردار زاهدان و تعدادی از مدیران و مسئولان شهری و معاونین و مدیران شهرداری زاهدان برگزار شد.
 در این مراسم، پروژه بهسازی ورودی محور غرب شهر زاهدان (شامل عملیات عمرانی و بارگذاری فضای سبز) به‌عنوان نماینده سایر پروژه‌های شهرداری زاهدان به بهره‌برداری رسید.
 مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری زاهدان گفت: هرچند شهر زاهدان چالش‌ها و مشکلات زیادی در برخی زیرساخت‌ها داشته، اما این اقدامات حکایت از تلاش مضاعف مدیران شهری دارد که این امر میسر نمی‌شد مگر با پیگیری مستمر شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری زاهدان که با هم‌افزایی بسیار خوب آنها این امور به انجام رسیده است.
 موهبتی در ادامه گفت: اجرای اموری همچون آسفالت، پیاده روسازی، لوله‌گذاری و اجرای شبکه آبرسانی فضای سبز، هدایت آبهای سطحی و سایر اموری از این دست قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست‌؛ هر چند این امور در سطح گسترده‌ای اجرا شده اما نتایج برخی از امور همانند گسترش فضای سبز در سالهای آینده خودشان را نشان خواهند داد.

مقدمات ثبت جهانی بلوار طاق‌بستان فراهم می‌شود
 
کرمانشاه-  رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: با برگزاری نمایشگاهی از ۹۹ اثر فاخر از بلوار طاق‌بستان در دفتر ملی یونسکو، مقدمات ثبت جهانی این بلوار زیبا را فراهم می‌کنیم.
به گزارش ایرنا مهدی عبدالمالکی گفت: به عقیده کارشناسان این بلوار ۳.۵ کیلومتری در دنیا بی‌نظیر است و ما هم با برگزاری جشنواره عکس «گلاریژان» بنا داشتیم بخشی از زیبایی‌های بلوار طاق‌بستان را به تصویر بکشیم.
وی سال ۱۴۰۰ را سال توسعه فضاهای ورزش همگانی در شهر دانست و گفت: در بهار سال آینده در هر منطقه شهرداری یک پیست دوچرخه‌سواری ساخته یا احیا می‌شود.
عبدالمالکی با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی یکی از ضرورت‌ها برای کرمانشاه است، افزود: علاوه‌بر دوچرخه‌سواری در رشته‌هایی مانند بسکتبال، والیبال و سایر رشته‌ها و با همکاری مسئولان مربوطه برنامه‌های زیادی را اجرایی می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان فرهنگی بعد از ورود به حوزه کارآفرینی شهری و توانمندسازی افراد در مناطق حاشیه‌نشین شهر، فرهنگسرای دولت‌آباد را راه‌اندازی کرد و در سال آینده هم فرهنگسراهای کرناچی و حکمت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد تا علاوه‌بر توانمندسازی و درآمدزایی به بهبود رفتار مردم در حاشیه شهر کمک کند.
عبدالمالکی از انجام مقدمات نام‌گذاری کرمانشاه به عنوان شهر دوستدار کودک خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا و در بهار ۱۴۰۰ فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بوستان معلم کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و بعد از آن می‌توانیم موزه عروسک شهر کرمانشاه را هم در آن افتتاح کنیم.
افتتاح بوستان بانوان، ایجاد خانه تشکل‌ها، ایجاد خانه گرافیک و سرود و موسیقی، ایجاد ساختارهای جدید برای امور قرآنی و ایجاد حوزه فرهنگی در تمام مناطق شهرداری بخشی از اقدامات سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در بهار ۱۴۰۰ بود که  عبدالمالکی به آن اشاره کرد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/16/571509/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها