آتش سوزی مهیب در مرز مــاهیرود



گروه حوادث/آتش گرفتن خودروی حامل سوخت و سرایت به دیگر خودروها منجر به آتش‌سوزی در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان شد.
علی اکبر مزیدی مدیر پایانه مرزی ماهیرود در این باره به ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه در داخل خاک افغانستان و در فاصله ۲ هزار متری بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی و روبه‌روی این بازارچه رخ داد و آتش به‌ دلیل وزش باد شدید بسرعت گسترش یافت و در حالی که ۲ مخزن ذخیره سوخت ۵۰۰ هزار لیتری طعمه حریق شد آتش به ۲ تانکر ذخیره سوخت دیگر هم سرایت کرد؛ با اینکه علت اصلی حادثه مشخص نشده نیروهای امدادی بخصوص آتش‌نشانان به دستور استاندار خراسان جنوبی از سربیشه برای مهار آتش اعزام شدند و با کمک نیروهای افغانستان به تلاش برای مهار آن پرداختند.
محمد محمدی، فرماندار سربیشه نیز در این باره به ایرنا گفت: تمامی خودروهای مستقر در پایانه مرزی ماهیرود که در معرض خطر بودند از این منطقه خارج شده‌اند.
بنا بر گزارش اولیه این حادثه پیش از ظهر شنبه با آتش گرفتن یک خودروی حامل سوخت روی داده و به چند خودروی دیگر هم سرایت کرده است؛با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.
همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در مرز ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان، از بارهای صادراتی تخلیه شد.
اسدالله جلال‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: حادثه آتش‌سوزی در بندر شیخ ابونصر فراهی افغانستان به‌دلیل انفجار در دو منبع گازوئیل کشور افغانستان رخ داد. این آتش‌سوزی مربوط به مخازن زمینی کشور افغانستان است.
در ساعات اولیه وقوع حادثه طبق کمک خواهی والی افغانستان از استاندار خراسان جنوبی و تصمیم شورای تأمین استان، چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه در خاک افغانستان اعزام شد. پس از چند ساعت و در بعدازظهر آتش مهار شد اما لکه‌گیری ادامه دارد.
وی درباره علت وقوع حادثه توضیح داد: طبق آخرین گزارش سه تانکر افغانستانی در این آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند که افغانستان احتمال می‌دهد وقوع این حادثه به‌علت بروز نقص فنی در این تانکرها باشد اما هنوز علت رسمی وقوع این حادثه از سوی کشور افغانستان اعلام نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/12/571497/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها