دیپلماسی



هشدار ایران درباره عواقب هر گونه اقدام اشتباه از سوی اسرائیل

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان درباره عواقب هرگونه اقدام اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی در پی اتهام‌زنی اخیر این رژیم، هشدار داد. مجید تخت روانچی در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره عواقب هر گونه اقدام اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد. به گزارش «پرس تی‌وی»، وی در واکنش به ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که ایران را پشت ماجرای انفجار یک کشتی باری این رژیم در آب‌های عمان خوانده، گفت: این حادثه همه ویژگی‌های یک عملیات پیچیده پرچم دروغین را دارد که بازیگران برای دنبال کردن سیاست‌های شرورانه و اهداف نامشروع خود به آن دست زده‌اند.
او با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی، افزود: رژیم اسرائیل مأیوسانه تلاش می‌کند از طریق اتهام‌زنی به ایران و مظلوم نمایی توجهات را از همه اقدامات بی‌ثبات‌کننده و شرورانه خود در منطقه منحرف کند. نماینده ایران در ادامه، از جامعه جهانی خواست نسبت به جرایم، وحشی‌گری‌ها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی بخصوص اشغال فلسطین هوشیار باشد. وی همچنین درخصوص ماجراجویی‌های نظامی مداوم اسرائیل در منطقه‌ بی‌ثبات خاورمیانه هشدار داد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان

«آرا آیوازیان»، وزیر خارجه ارمنستان و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در تماسی تلفنی درباره مسائل دوجانبه گفت‌وگو و بر اهمیت همکاری هماهنگ در پرداختن به چالش‌های جدید منطقه‌ای تأکید کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی «آرمن پرس» وزرای خارجه دو کشور در این تماس درباره مسائل دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند. دو طرف از پویایی گسترش روابط مبتنی بر دوستی چند صد ساله دو کشور ابراز خرسندی و آمادگی متقابل برای تقویت بیشتر آن از جمله از طریق گفت‌وگوی سیاسی در سطوح مختلف را مورد تأیید قرار دادند. طبق گزارش طرف ارمنستانی، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه هم رایزنی کردند. طرفین همچنین نقش همکاری هماهنگ در پرداختن به چالش‌های جدید منطقه‌ای را مورد تأکید قرار دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/3/571475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها