دیگه چه خبر؟


تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی متهم فراری پرونده طبری

 خبر اول اینکه، تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک آغاز شد. شش پلاکی که روز گذشته قلع و قمع‌شان آغاز شد، به حسن نجفی متهم ردیف دوم و متواری پرونده طبری متعلق بودند. به گزارش ایسنا، روابط عمومی حوزه قضایی لواسانات در اطلاعیه‌ای با یادآوری اینکه این ساخت و سازها در خارج از محدوده قانونی شهر و در اراضی با کاربری کشاورزی و باغی انجام شده بودند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم به ساخت و ساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌ها از دیروز آغاز شده و تا تخریب همه پلاک‌ها که ۶۲ مورد است، ادامه دارد.

گزارش نهایی حادثه هواپیمای اوکراینی منتشر می‌شود

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی سازمان هواپیمایی از انتشار عمومی گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین در هفته جاری خبر داد. به‌گزارش ایلنا، محمد ذیبخش درباره اعلام نظر کشورها نسبت به‌گزارش نهایی ایران از سانحه هواپیمای اوکراین با یادآوری اینکه طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو چهار کشور مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراین ۶۰ روز فرصت داشتند که نظر خود را درباره گزارش اعلام کنند و این مهلت نهم اسفند ماه به پایان رسید، گفت: این کشورها با گزارش ایران از سانحه هواپیمای اوکراین همسو بودند و از لحاظ فنی اختلاف نظری بین کشورها وجود نداشت. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمان انتشار این گزارش به‌صورت عمومی و برای مردم گفت: گزارش نهایی در هفته جاری به‌صورت عمومی منتشر می‌شود اما گزارش کاملاً تخصصی و فنی است. او تأکید کرد: در انتشار عمومی گزارش نهایی هیچ سانسوری نخواهیم داشت.

موافقت امریکا با آزادسازی منابع ایران در عراق

 شنیدیم که، دبیرکل پیشین اتاق بازرگانی ایران و عراق مدعی شد امریکا با آزاد‌سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده است. به‌گزارش تسنیم، سید حمید حسینی عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و دبیرکل سابق این اتاق در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع موثقی در عراق از موافقت امریکا با آزاد‌سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق خبر می‌دهند و اعلام داشته‌اند که چند تراکنش نیز انجام شده است.» حسینی افزود: این اتفاق در آستانه نوروز و ماه رمضان برای تأمین اقلام ضروری مردم راهگشا خواهد بود. پیشتر فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در سفری که اوایل هفته به تهران داشتند در دیدار با علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان گفته بود: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

واکنش هاشمی‌طبا به مصاحبه محسن رضایی

 دست آخر اینکه، مصطفی هاشمی‌طبا به سخنان محسن رضایی در مصاحبه‌اش با فایننشال تایمز واکنش نشان داد و گفت: ایشان البته برخی از صحبت‌های خود را تکذیب کرده‌اند. اما مرتب فرمایش می‌کنند و درخصوص همه مسائل و با همه کس صحبت می‌کنند. به گزارش انتخاب، هاشمی‌طبا سخنان رضایی را دارای تبعات دانست و افزود: نمی‌شود آدم حرفی را بزند و بعد تکذیب کند. معمولاً آنها فایل صحبت را دارند، ضبط می‌کنند و پخش می‌کنند. تکذیب ایشان مصرف داخلی دارد و مصرف بین‌المللی همان است که درج شده است. بنابراین به نظر من این الان یک نقطه ضعف بزرگ برای ما در سیاست خارجه است. همان‌طور که گفتم بعضی از افراد راجع به همه چیز صحبت می‌کنند! رضایی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفته بود: ایران آماده است که به مذاکرات هسته‌ای با امریکا و دیگر قدرت‌های جهان بازگردد اگر طرف‌های مقابل سیگنال واضحی بفرستند که تحریم‌ها تا یکسال آینده برداشته می‌شود. اظهار نظری که پس از انتشار از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/3/571474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها