گرامیداشت آیین روز درختکاری از سوی مسئولان

رئیس قوه قضائیه: تعرض به محیط‌ زیست با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست


رؤسای قوای قضائیه و مقننه و همچنین دبیر شورای نگهبان دیروز آیین روز درختکاری را به جا آورده و به همین مناسبت نهال میوه کاشتند.  
رئیس قوه قضائیه پس از کاشت نهال در سخنانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع گسترش فرهنگ درختکاری گفت: به تأسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره مردم، مسئولان و دستگاه‌های کشور را به درختکاری، توسعه فضای سبز و حفظ  محیط زیست امروز توصیه کرده‎اند، به عنوان دستگاه قضائی کشور وظایف مهمی برعهده داریم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه تعرض به جنگل‌ها، محیط‌ زیست و منابع طبیعی از ناحیه هیچکس با هیچ توجیهی پذیرفتنی نخواهد بود، گفت: تغییر کاربری اراضی خلاف قانون چه از ناحیه افراد حقیقی و چه از ناحیه افراد حقوقی مجاز نیست و لازم است با آن برخورد شود. وی با اشاره به مسئولیت همه دستگاه‌های کشور در خصوص حفظ محیط‌ زیست و منابع طبیعی کشور گفت: دستگاه قضائی در حوزه نظارت و قضاوت پیرامون حفظ محیط‌ زیست و منابع طبیعی مسئولیت مهمی برعهده دارد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به لزوم انجام یک کار متفاوت در زمینه حفظ محیط‌ زیست و جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی کشور گفت: همه مسئولان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید خود را نسبت به رعایت مقررات و قوانین در زمینه حفظ محیط زیست مسئول بدانند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم به مناسبت روز درختکاری پس از کاشت یک اصله نهال در فضای سبز مجلس، با اشاره به سنت بسیار پسندیده درختکاری در فرهنگ اسلامی و ایرانی، گفت: بحث مربوط به حفاظت از محیط زیست و فضای سبز مخصوصاً بحث درختکاری و حفظ درختان از اولویت مردم و مسئولان است و در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به مسائل محیط‌ زیست از اولویت‌ها است. وی افزود: در حال حاضر آلودگی صوتی، آلودگی آب و آلودگی و فرسایش خاک و بخصوص آلودگی هوا که مخصوصاً در کلانشهرها وجود دارد از جمله موضوع هایی است که به سلامت جسم و روح و روان تک تک افراد جامعه مرتبط و جزو مسائلی است که دِین ما به نسل آینده محسوب می‌شود، لذا باید دست به دست یکدیگر داده و در مسیر حل چالش‌های مربوط به این مسائل گام برداریم.
آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم  پس از کاشت یک اصله نهال میوه در محوطه شورای نگهبان، گفت: باید هرچه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم و فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی  را که در این راه گام برمی‌دارند مورد تقدیر قرار دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/3/571472/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها