استقلال برد ، پرسپولیس مساوی کرد و صدرنشین ماند

شروع شیرینِ فرهاد


گروه ورزشی/ هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 8 بازی پشت‌سر گذاشته شد. در یکی از دیدارهای حساس این هفته، صنعت نفت از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان میزبان پرسپولیس بود. سرخپوشان پایتخت خرید جدید خود مهدی ترابی را به آبادان برده بودند اما به علت شکایت سوشا مکانی که پیگیر طلبش است، یحیی نتوانست او را در لیست قرار دهد. اما صنعت نفت با پرداخت مطالبات مکانی پنجره‌اش باز شد و توانست از امید خالدی یار جدیدش در ترکیب اصلی استفاده کند و رحیم زهیوی هم روی نیمکت بود. در این شرایط، یحیی گل‌محمدی از همان ترکیب بازی‌های قبلی بهره برد و تنها به جای سعید آقایی که 4 اخطاره بود از علی شجاعی در دفاع چپ استفاده کرد. در ۱۵ دقیقه ابتدایی شاهد بازی پایاپایی بودیم و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود. حکیم نصاری دقیقه ۲۱ با توپ‌گیری در میانه میدان و ارسال پشت مدافعان پرسپولیس فرصت خوبی برای طالب ریکانی ایجاد کرد و ضربه این بازیکن هم از حامد لک عبور کرد اما پشت سر او سیدجلال حسینی اجازه نداد توپ وارد دروازه شود. دقیقه 27 خالدی توپ را روی دروازه فرستاد ولی ضربه‌ سر ریکانی با اختلاف کم به بیرون رفت. در ادامه بازهم بازی در میانه میدان در جریان بود و پایان‌بخش این نیمه شوت محمود مطلق‌زاده در دقیقه 45+1 از پشت محوطه جریمه بود که از کنار دروازه حامد لک با اختلاف به بیرون رفت. نیمه دوم با حملات نفت آغاز شد و دقیقه 46 رضا خالقی‌فر در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را لک با واکنشی بموقع مهار کرد. شاگردان پورموسوی که حملات خطرناک‌تری نسبت به میهمان داشتند، دقیقه 76 هم صاحب فرصت شدند ولی شوت خطرناک نصاری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 80 گل‌محمدی دو تعویض همزمان انجام داد و مهدی عبدی به جای شجاعی و محمدمهدی مهدیخانی به جای سیامک نعمتی وارد زمین شدند اما این تعویض‌های هجومی هم ثمری نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس پس از 6 برد پیاپی، این بار به تساوی بسنده کند. نفتی‌ها که در خانه تیم خطرناکی نشان داده‌اند این بار هم موفق بودند و ترمز تیم صدرنشین را کشیدند.
ارسلان  پیام آور شادی آبی ها
درمهم‌ترین بازی هفته، استقلال و فولاد از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. دیداری که اولین حضور دوباره فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌پوشان بود و تقابل او با جواد نکونام که اوهم ازگزینه‌های سرمربیگری استقلال بود، این مسابقه را جذاب‌تر کرده بود. این بازی آرام آغاز شد اما رفته رفته به هیجان آن اضافه شد. دقیقه ۷ محمد نادری در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد اما کمیل غلامی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. دقیقه 10 شوت سرضرب آیاندا پاتوسی با اختلاف بسیارکم از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 20 پاس عالی شیمبا پشت مدافعین استقلال به ساسان انصاری رسید و ضربه چیپ این بازیکن از بالای سر رشید مظاهری در حال ورود به دروازه بود که سیداحمد موسوی توپ را از روی خط بیرون کشید. دقیقه 38، توپ‌گیری خوب وریا غفوری در میانه میدان باعث خلق یک ضدحمله خطرناک شد که در ادامه پاس کاپیتان استقلال، دیاباته را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی ضربه چیپ این بازیکن ارتفاع لازم را نداشت و با واکنش خوب فروزان این توپ از دست رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم استقلال حملات خود را برای زدن گل، بیشتر کرد. دقیقه 69 یک ضربه کاشته چسبیده به گوشه محوطه جریمه نصیب استقلال شد و قایدی این ضربه را به روی دروازه فرستاد که با ضربه سر دیاباته همراه شد ولی توپ مهاجم اهل مالی با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 70 مجیدی 2 تعویض همزمان انجام داد و بابک مرادی به جای وریا غفوری و امیرارسلان مطهری به جای دیاباته وارد زمین شدند. دراین شرایط و دقیقه 82 ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نصیب استقلال شد که ضربه قایدی به دست کولیبالی برخورد کرد و در ادامه نیز مدافع فولاد روی مطهری مرتکب خطا شد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند و مطهری که پشت این توپ ایستاده بود، ضربه‌اش را به گوشه دروازه فرستاد و تیمش را پیش انداخت. در ادامه فولاد برای به تساوی کشاندن بازی تلاش کرد ولی ثمری نداشت تا این بازی 1-0 به سود استقلال به پایان برسد و آبی‌پوشان دراولین حضور مجیدی دوباره طعم شیرین برد را بچشند و با 30 امتیاز جایگاه سومی خود را بهبود بخشند.
آتش‌بازی سپاهان، برد تراکتور و شهرخودرو
دو دیدار گل گهر- مس رفسنجان در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان و سایپا - نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید. شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد 2-0 پیکان را از پیش رو برداشت تا شاگردان سیدمهدی رحمتی در اوج حاشیه‌های مربوط به واگذاری باشگاه‌شان به یک برد خوب دست پیدا کنند. مهراد بایرامی (8) مهاجم جدید شهرخودرو که در نیم فصل از نساجی به این تیم آمده و احمدالجبوری (84) برای مشهدی‌ها گلزنی کردند. دقیقه 52 این دیدار در یک نبرد هوایی بین علی نعمتی بازیکن شهرخودرو و مجید عیدی بازیکن پیکان، نعمتی از ناحیه سر و گردن آسیب‌ دید و در ادامه دچار تشنج و به بیمارستان منتقل شد. آلومینیوم در  ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک 6-1 مغلوب سپاهان شد. محمد محبی (15)، سجاد شهباززاده (28 و 60)، خلعتبری (49)، دانیال اسماعیلی‌فر (87 و 93) برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کردند تا شاگردان محرم نویدکیا به یک پیروزی دلچسب و ارزشمند دست یابند و تک گل آلومینیوم را سیدمهدی حسینی در دقیقه(1+45)به ثمر رساند. سپاهان ۳۴ امتیازی شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول باقی ماند. اراکی‌ها در این دیدار دو اخراجی داشتند؛ محمد ایران‌پوریان مدافع این تیم (دقیقه ۴۸) و محمود خرمزی سرمربی‌شان به دلیل اعتراض به داور (دقیقه ۶۶). تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز 2 -1 از سد نساجی گذشت. محمود قائدرحمتی (14) برای نساجی و محمد عباس‌زاده (22) و میثم تیموری (3+45) برای سرخپوشان تبریزی گلزنی کردند تا رسول خطیبی اولین بردش را با تراکتور به دست آورد و در مقابل مجید جلالی همچنان بدون برد با نساجی به کارش ادامه دهد و هواداران این تیم به امید روزهای بهتر چشم انتظار بازی‌های پیش رو بمانند. همچنین ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر 2-0 ماشین سازی را از پیش رو برداشت. مجتبی حق دوست (1) و فرشاد محمدی مهر (71) برای شاگردان سیدمجتبی حسینی گلزنی کردند.
خرمزی: همه گل‌های سپاهان مشکوک بود
محمود خرمزی، سرمربی موقت آلومینیوم اراک در نشست خبری پس از بازی با سپاهان از سمتش کناره‌گیری کرد: «بابت این باخت از مردم اراک عذرخواهی می‌کنم. مدیرعامل باشگاه روز قبل از بازی پیش ما آمدند و حرف از فروش تیم زدند و اردوی تیم به‌هم ریخت. تمام گل‌هایی که خوردیم مشکوک بودند. بازیکنان‌مان، بازیکنان 3، 4 هفته قبل نبودند. این بازیکنان به جای اینکه به خاطر نان و نمکی که خوردند، خوب عمل کنند با شیطنت‌هایشان تیم را به هم زدند. خطیبی اگر رفت به خاطر شیطنت این آقایان بود. من با آقای خطیبی رفیق هستم و می‌دانم که شیطنت‌ها منجر به رفتن او شد. متأسفانه همه گل‌هایی که خوردیم مشکوک بود. داور هم بد سوت زد. مقصر این باخت من نبودم. یک عده از بازیکنان از جان و دل مایه گذاشتند ولی خیلی‌هایشان راه می‌رفتند. این بازی آخرین بازی من به عنوان عضوی از تیم آلومینیوم بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/1/571452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها