رمان «کوکو» با تکنیک و مضمونی خوب و خواندنی است


علی مسعودی نیا
شاعر و روزنامه نگار
رمان کوکو اثر نگار داوودی که انتشارات «نو نوشت »امسال وارد بازار کتاب کرده است یکی از رمان‌های خوبی است که تاکنون خوانده ام؛ با اینکه نویسنده اولین رمانش را نوشته است اما در مقایسه با کتاب اولی‌ها هم از نظر تکنیک روایت و هم از نظر مضمون رمان خوبی نوشته است و می‌توان گفت که این رمان جزو کتاب‌های خواندنی است.
داستان رمان درباره یک زن است. او با اینکه دو فرزند دختر دوقلو دارد که در دبستان درس می‌خوانند یک دفعه متوجه می‌شود که باردار است.  و خدا به او یک پسر می‌دهد.
سیر داستان بر مدار افسردگی عجیب زن می‌گذرد و در طول رمان خشم ویرانگری از این زن می‌بینیم، خشمی که کاملاً ملموس و خواندنی است.
نویسنده کتاب با زبانی ساده داستانش را روایت می‌کند و در خلال روایتش صحنه‌های درخشانی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.
روایت داستان تک گویی درونی است و راوی با اطرافیانش به‌ خاطر افسردگی اش به حالت قهرگونه برخورد می‌کند؛ در حقیقت این رمان مجموعه‌ای از خاطرات گذشته و حال فعلی راوی است که در کنار هم کلیات روایت را می‌گذراند. این روایت به‌صورت یک روایت ذهنی صرف نیست و ما رخدادهای معمول زندگی این زن را در خلال داستان می‌بینیم. به‌نظر من مخاطبان نباید برای انتخاب و خواندن یک کتاب به‌ نام ناشر و جلد کتاب صرفاً نگاه کنند. گاهی یک کتاب از یک نویسنده جدید به مراتب خواندنی‌تر است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/20/571438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها