هفته هفدهم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود

دوئل سرخابی‌ها با خوزستانی‌ها


حامد جیرودی
خبرنگار
پس از بازی‌های هفته شانزدهم که همه در یک روز برگزار شد، هفته هفدهم این رقابت‌ها هم امروز به‌صورت کامل انجام می‌شود. در بازی‌هایی که از ساعت 15 آغاز می‌شود، گل‌گهر و مس؛ دربی استان کرمان را در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم برگزار می‌کنند. دو تیمی که شرایط مالی و امکاناتی مطلوبی دارند اما شرایط فنی‌شان تا حدودی متفاوت است. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس‌از شکست سنگین در بازی معوقه برابر پرسپولیس، مقابل سپاهان هم 1-0 بازنده شدند تا با 22 امتیاز در رده نهم قرار بگیرند. اما شاگردان محمد ربیعی پس از شکست در بازی معوقه برابر پرسپولیس، دوباره روند نباختن‌های خود را از سر گرفتند و پس از پیروزی بر ذوب آهن، مقابل استقلال هم به تساوی 1-1 رسیدند تا با 23 امتیاز در رده هشتم بایستند. به این ترتیب، این دو تیم بازی همسایه‌ها در جدول نیز محسوب می‌شود. بازی رفت دو تیم 2-0 به سود گل گهر به پایان رسید. سایپا و نفت مسجدسلیمان در حالی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم می‌روند که سایپایی ها 4 هفته است رنگ برد را ندیده‌اند و یک تساوی و 3 باخت داشته‌اند که آخرین آن باخت 1-0 مقابل پرسپولیس بود تا نارنجی پوشان با 17 امتیاز سیزدهم باشند. در مقابل، نفت هم 5 هفته بدون برد را  سپری کرده. آنها یک باخت و 4 مساوی داشته‌اند که آخرین آن تساوی 1-1 با تراکتور بود. هر چند شاگردان داریوش یزدی در لحظه آخر برد مقابل تراکتور را از دست دادند. بازی رفت دو تیم 1-1 مساوی شد. شهرخودرو در شرایطی میزبان پیکان است که پس از مشکلات مالی و مدیریتی برایش به وجود آمد، در آستانه واگذاری به هیأت فوتبال استان خراسان رضوی است. در این وضعیت، ورزشگاه امام رضا(ع) هم هشدار داده که به‌دلیل بدهی‌های زیاد ممکن است اجازه میزبانی به شهرخودرو را ندهد. شاگردان سید مهدی رحمتی در 3 هفته اخیر 2 باخت و یک مساوی داشته‌اند تا با 19 امتیاز در رده دوازدهم قرار بگیرند. در مقابل شاگردان مهدی تارتار پس از 5 هفته نبردن، صنعت نفت را 2-0 بردند تا با 21 امتیاز هم در رده دهم بایستند.
پرسپولیس به‌دنبال هفتمین برد پیاپی
در دیگر بازی ساعت 15 صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان پذیرای پرسپولیس است. البته پرسپولیسی‌ها به‌دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا در خوزستان خواهان به تعویق افتادن این مسابقه بودند که با این خواسته آنها مخالفت شد و این تیم با پرواز چارتر به این سفر رفت. شاگردان سید سیروس پورموسوی که در نیم فصل اول گاهی رنگ صدر را هم دیدند، مدتی است که دچار افت شده‌اند که یکی از دلایل آن مشکلات مالی نفتی هاست. برزیلی‌های فوتبال ایران در 5 هفته اخیر به برد نرسیده‌اند و 2 تساوی و 3 باخت داشته‌اند تا با 23 امتیاز به رده هفتم سقوط کنند. اما در مقابل، شاگردان یحیی گل محمدی سیر صعودی خوبی داشته‌اند و با 6 برد پیاپی 33 امتیازی شده و صدرنشین هستند. تنها مشکل سرخپوشان پایتخت از دست دادن موقعیت‌های گلزنی است که سرمربی این تیم هم به آن اشاره داشته است. در این شرایط، احمد نورالهی هافبک دفاعی پرسپولیس با 6 گل زده بهترین گلزن این تیم است و سیدجلال حسینی مدافع و کاپیتان 39 ساله قرمزها هم که گل 3 امتیازی تیمش را به سایپا زد، با 4 گل زده دومین گلزن برتر سرخ هاست. اما قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر امیدوار است با اضافه شدن مهدی ترابی که امیدوارند بتوانند از او از این بازی به بعد استفاده کنند، مشکل گلزنی‌شان برطرف شود. هر چند که آنها می‌دانند کار راحتی مقابل نفت در آبادان نخواهند داشت. نفت و پرسپولیس تاکنون 39 بار در مجموع لیگ‌های تخت جمشید، آزادگان و برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 26 پیروزی برای پرسپولیس، ۴ برد برای صنعت نفت و 9 تساوی بوده است. در ادوار لیگ برتر هم 21 تقابل داشته‌اند که 16 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم نفتی‌ها بوده و 3 بازی هم مساوی شده است. پرسپولیس در 4 بازی گذشته 1-0 به پیروزی رسیده که آخرین آن مسابقه رفت دو تیم بود.
سپاهان و تراکتور به‌دنبال برد
از ساعت 15:30 آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک رو در روی سپاهان قرار می‌گیرد. آلومینیوم که با مربیگری رسول خطیبی روند خوبی را در پیش گرفته و 5 بازی نباخته بود ، با رفتن او هم نباخت و حالا 3 برد و 3 مساوی پی در پی دارد که آخرینش تساوی 1-1 مقابل نساجی بود تا با 23 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرد. اما زرد پوشان اصفهانی نیز که 3 برد متوالی داشته‌اند، در بازی قبل‌شان 1-0 گل گهر را بردند تا با 31 امتیاز در رده دوم فاصله 2 امتیازی‌شان با پرسپولیس را حفظ کنند. شاگردان محرم نویدکیا که در بازی رفت 1-0 به برتری رسیدند، می‌خواهند این بازی خارج از خانه را هم ببرند تا از کورس قهرمانی عقب نمانند. دو تیم قدیمی تراکتور و نساجی هم در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برابر هم قرار می‌گیرند. تراکتور که با 23 امتیاز ششم است، می‌خواهد به اولین برد خود با مربیگری خطیبی دست پیدا کند و شاگردان مجید جلالی هم که با 10 امتیاز پانزدهم هستند، می‌خواهند اولین بردشان با آقا معلم را جشن بگیرند.
فرهاد در اولین گام مقابل نکو
استقلال از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران در حالی با فولاد دیدار می‌کند که آبی پوشان در چند روز اخیر تغییرات ویژه‌ای داشتند و پس از توقف برابر مس، با محمود فکری قطع همکاری کرده و حالا فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود دارند و امیدوارند با شماره 7 محبوب‌شان که برای سومین بار سرمربی تیم‌شان شده، به قهرمانی برسند. مجیدی در اولین گام خود باید تیمش را به مصاف فولادی ببرد که فصل گذشته تقابلی جنجالی با آن در اهواز داشت و 2-1 شکست خورد. البته استقلال در بازی رفت با مربیگری فکری هم مقابل فولاد 2-1 باخت که آن مسابقه هم حاشیه‌های زیادی داشت. مجیدی حالا باید بار دیگر با جواد نکونامی دوئل کند که او هم از گزینه‌های سرمربیگری استقلال بود اما فولاد با جدایی او مخالفت کرد و این شرایط نبرد دو تیم را جذاب‌تر و حساس‌تر کرده است. خصوصاً اینکه دو تیم در جدول همسایه هم هستند. استقلال با 27 امتیاز رده سوم جدول است و فولاد با 26 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. مجیدی دوست دارد بازگشتش به استقلال را با پیروزی مقابل فولاد جشن بگیرد و نکونام هم بعد از برد 1-0 مقابل ذوب آهن، امیدوار است استقلال را هم ببرد تا هم در رسیدن به برد پیاپی هت تریک کند و هم رکورد 5 بازی نباختنش را حفظ کند. این دو تیم در تاریخ بازی‌های لیگ برتر 37 بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال 16 و فولاد 10 بار به برتری رسیده‌اند و 11 دیدار هم مساوی شده است. جالب اینکه فولاد به هیچ تیمی در لیگ برتر، بیشتر از استقلال نباخته است. ذوب آهن هم در ورزشگاه فولادشهر مقابل ماشین‌سازی قرار می‌گیرد که پیروزی در آن برای این 2 تیم قعرنشین اهمیت زیادی دارد. ذوب آهن که با 11 امتیاز چهاردهم است، با 24 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را هم دارد و سید مجتبی حسینی به‌دنبال نجات این تیم است. در آن سوی میدان ماشین‌سازی هم با 9 امتیاز آخرین تیم جدول است و مهدی پاشازاده می‌خواهد آن را از سقوط نجات دهد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/18/571420/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها