اخبــــار



وزیر ارتباطات:
ابلاغیه‌ مراجع فرهنگی بسته‌های اینترنت شبانه را حذف کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد، ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند.
به گزارش ایرنا ، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود به سؤالاتی که کاربران از او پرسیده بودند پاسخ داد. وزیر ارتباطات که از طریق این کانال مستقیم با مردم صحبت می‌کند درباره وضعیت اینترنت، قیمت بسته‌ها، تولیدگوشی بومی، انحصار مخابرات و شرکت زیرساخت و اینترنت نسل پنجم توضیحاتی ارائه کرد.
وی ارائه بسته‌های شبانه اینترنت از سوی اپراتورها را یک درخواست درست و منطقی خواند و اشاره کرد: در بسیاری کشورهای دنیا این بسته‌ها ارائه می‌شود. اما واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی در کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد و ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به‌سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تأثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آنها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سرکلاس حاضر شوند.مسأله‌ای که بیشتر کاربران در کانال تلگرامی از وزیر ارتباطات پرسیدند مربوط به مصوبه مجلس و احتمال گرانی اینترنت بود، او در پاسخ به این سؤال تأکید کرد در صورت تصویب شدن این مصوبه، قطعاً اینترنت گران خواهد شد.آذری جهرمی درباره مصوبه مجلس برای افزایش حق سهم اپراتورها گفت: باید منتظر بمانیم، گفتنی‌ها را گفته‌ایم. مجلس به مصوبه قبلی ابهام وارد کرده و آن را به کمیسیون تلفیق برگردانده است. دو روز قبل کمیسیون تلفیق در این زمینه جلسه‌ای داشته‌اند که هنوز اطلاع رسمی از نتیجه این جلسه اعلام نشده است.
مصوبه کمیسیون تلفیق باید در صحن مجلس به تصویب برسد. اگر مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حق السهم اپراتورها در هر شرایطی تصویب شود نیازی به این نیست که اجازه افزایش بهای تعرفه به اپراتورها داده شود به‌صورت طبیعی اینترنت گران می‌شود. سقف قیمت اپراتورها برای هر گیگ اینترنت ۴۰ هزار تومان است، اگر مالیاتی که دولت از اپراتورها می‌خواهد بگیرد افزایش پیدا کند، اپراتورها هم می‌توانند سقف مجوز تعرفه را بالا ببرند و این اتفاقی است که با قانونی شدن این مصوبه اتفاق خواهد افتاد و اینترنت صد درصد گران خواهد شد.وزیر ارتباطات درباره گران بودن اینترنت گفت: شاید بتوان گفت ما یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های جهان  راداریم اما این که گران به‌نظر می‌رسد این است که ارزش ریال ایران پایین است اگر در دنیا ۱ گیگ اینترنت موبایل  ۲ یورو را به ریال در نظر بگیریم هر گیگ ۶۰ هزارتومان می‌شود، در خارج از ایران هم درآمدهای‌شان با یورو است و قابل قیاس با ایران نیست. نکته دومی که وجود دارد این است که اپراتورها در مقطعی در یک رقابت منفی، قیمت‌ها را دامپ (پایین آوردن قیمت به‌صورت غیرعادی) کردند یعنی قیمت‌ها را پایین آوردند برای این‌که سایت رقبای‌شان که اینترنت خانگی بود را از مدار خارج کنند. این رقابت تا حدی پیش رفت که کاربران آنها با این فرایند عادت کردند و دیگر امکان افزایش قیمت به شیوه سایر نقاط دنیا و یا روال منطقی را نداشتند. در این شرایط قیمت اینترنت ایران یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های دنیا است. او درباره قیمت اینترنت در ایران گفت: در کشور سه اپراتور تلفن همراه و بیش از ۲۰ اپراتور که خدمات خانگی ارائه می‌دهند فعالیت می‌کنند. به لحاظ کلی ساختار شرکت‌های ارتباطی ایران در ارائه خدمات در بازار رقابتی است. معمولاً در بازارهایی که به‌صورت رقابتی فعالیت می‌کنند و فضای انحصاری ندارند، تعرفه‌گذاری بر اساس رقابت است و همین رقابت قیمت بازار را مشخص می‌کند.

افزودن تماس صوتی و ویدئویی به نسخه رومیزی واتس‌اپ

پیام رسان واتس‌اپ قابلیت تماس صوتی و ویدئویی را به نسخه رومیزی خود اضافه کرد.
به گزارش ایسنا، شرکت واتس‌اپ اعلام کرد کاربران می‌توانند از صفحه دسکتاپ برای تماس‌ها در حالت پرتره یا لند اسکیپ استفاده کنند و تماس‌ها به‌صورت نقطه به نقطه رمزنگاری شده خواهد بود.اقدام واتس‌اپ برای فراهم کردن امکان برقراری تماس در صفحات بزرگتر، این سرویس پیام رسان را همگام با زوم و گوگل میت قرار می‌دهد اما مشخص نیست آیا واتس‌اپ قصد دارد با رقیبانش در فضای مشتریان تجاری رقابت کند یا خیر.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/17/571415/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها