نگرانی از وقوع فاجعه در خوزستان در روزهای آینده


اهواز - رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متأسفانه رفتار ما متناسب با این ویروس جهش‌یافته نیست و اگر بموقع اقدام نشود و محدودیت‌های بیشتری اعمال نشود و مردم بیشتر مراقبت نکنند، در روزهای آینده در خوزستان با یک فاجعه روبه‌رو می‌شویم.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیت قرمز جنوبغرب خوزستان اظهار کرد: این مسأله نشان می‌دهد که موارد ابتلای سرپایی، بستری و به تبع آن موارد مرگ در شرایط خوبی نیست و باید شرایط قرمز در هر سه شهرستان حوزه این دانشکده شامل آبادان، خرمشهر و شادگان حاکم شود.
وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا شناسایی و ۵۰ مورد بستری می‌شوند. به جز بیمارستان شهید بهشتی آبادان، همه بیمارستان‌ها پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که در حال رفتن به سمتی هستیم که باید از همه ظرفیت‌ها برای بستری بیماران استفاده کنیم.
 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اعلام وضعیت قرمز تنها یک کلمه و بازی با رنگ‌ها نیست و در پی آن باید یک سری اقدامات که مشخص هستند، انجام شوند.وی افزود: محدودیت‌ها تنها بستن راه‌ها نیست بلکه شامل تغییر رفتار مردم، اصناف و مسئولان است اما این اتفاق نیفتاده است. هنوز در وضعیت قرمز مراسم برگزار می‌شود و به زور از برگزاری مراسم عزاداری جلوگیری می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طبق پروتکل کشوری در شهرهای قرمز تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند اما مشاهده می‌شود همه مشاغل در حال فعالیت هستند و تردد و تجمع وجود دارد؛ قرار بود از ساعت ۲۱ به بعد تردد نباشد اما همچنان خیابان‌ها شلوغ است و مثل اینکه جریمه کردن نیز دیگر کفاف نمی‌کند.
وی افزود: عادی‌انگاری در تمام سطوح وجود دارد؛ شرایط  قرمز اعمال نشده و تنها در کلمه، قرمز است. شرایط قرمز در رفتار مردم، اصناف و برخی مسئولان دیده نمی‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/16/571412/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها