اخبــــــــار




قطع مچ دست به خاطر مواد محترقه

گروه حوادث/  انفجار مواد محترقه در دستان پسر جوان ساوجی باعث نقص عضو شد.
سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره گفت: با اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر مصدوم شدن جوانی 21 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در خانه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان ساوه
- منطقه عباس آباد - بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حاضر شدند و در نخستین بررسی‌ها مشخص شد جوانی ۲۱ ساله در حال ساخت مواد محترقه برای استفاده در شب چهارشنبه سوری بوده که دچار حادثه شده و به علت انفجار ، دست چپش از ناحیه مچ قطع شده است.
سرهنگ عیسی آبادی خاطرنشان کرد: والدین ضمن نظارت، کنترل و حساسیت بیشتری نسبت به فرزندان خود در استفاده ازموادمحترقه داشته باشند و چنانچه مورد مشکوکی را مشاهده کردند، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110
 تماس بگیرند.

نجات مرد میانسال از چاه 20 متری

گروه حوادث: ریزش ناگهانی چاه در حیاط خانه ای قدیمی مرد میانسالی را به عمق 20 متری زمین کشاند.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این حادثه ساعت 13 روز پنجشنبه در یک خانه 3 طبقه قدیمی واقع در خیابان جمهوری حوالی خیابان باغ سپهسالار رخ داد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: حدود ساعت ١٣:١١ روز پنجشنبه یک مورد حادثه تخریب چاه و گرفتار شدن یک مرد به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه جرثقیل به محل اعزام شدند. عوامل شهرداری و عوامل اداره آب نیز در محل حضور داشتند.
وی ادامه داد: محل حادثه ساختمان مسکونی سه طبقه و ١٠ واحدی بود که در حیاط آن یک چاه قدیمی وجود داشت. این چاه  حدود ٢٠ متر بود که یکباره دهانه‌های آن تخریب شده و گودالی به وسعت دو متر در دو متر ایجاد کرده و مردی 50 ساله که در حیاط حضور داشت به داخل آن سقوط کرده بود؛ از آنجا که احتمال ریزش چاه بسیار زیاد بود آتش‌نشانان در یک عملیات بسیار حساس پس از حدود پنج ساعت تلاش این فرد را زنده از محل خارج کردند.

قتل چوپان به خاطر اختلاف قدیمی

گروه حوادث: اختلافات ملکی و کینه قدیمی بین ساکنان دو روستا در آبدانان منجر به قتل یک جوان چوپان در این شهرستان شد. سیروس مرادحاصلی، فرماندار آبدانان در این باره گفت: 2 سال قبل ساکنان ۲ روستای سرابنقل عشایری منطقه ماژین باهم درگیر شدند که ۲ نفر در آن ماجرا به قتل رسیدند. این کینه قدیمی و درگیری‌های پس از آن باعث شد تا 2 شب قبل در حالی که پسر جوانی مشغول چوپانی بود با شلیک گلوله مرد کینه جو به قتل برسد.
فرماندار آبدانان گفت: این ماجرا توسط شورای تأمین شهرستان و نیروی انتظامی در دست بررسی و پیگیری است.

نزاع طایفه ای بر سر چرای دام

گروه حوادث: نزاع و درگیری میان ۲ طایفه در ایلام و لرستان بر سر چرای دام، با گذشت 3 روز تاکنون ۲ کشته و ۵ مجروح بر جا گذاشته است. به‌گزارش خبرگزاری موج لرستان، ۳ روز از نزاع طایفه‌ای میان دو قبیله «بهرهی ایلام و بیرانوند لرستان» در مه‌نواز دره شهر ایلام می‌گذرد.
یک شاهد عینی به خبرنگار موج گفت: درگیری بر سر استفاده از مراتع منطقه برای چرای دام صورت گرفته و شرایط به گونه‌ای است که عده‌ای از عشایر از بالادست به سمت پایین‌دست تیراندازی می‌کنند. این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: در این درگیری، علاوه بر کشته و مجروح شدن حدود ۷ نفر، تعداد تقریبی ۲۰۰ گوسفند نیز تلف شده‌اند.
این در حالی است که فرماندار شهرستان دره شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، ضمن تأیید خبر درگیری، از هرگونه پاسخگویی در خصوص جزئیات این نزاع خودداری کرد.
گفتنی است با مداخله یگان امداد نیروی انتظامی به این درگیری تلاش برای ختم این نزاع ادامه دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/12/571404/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها