8 کشته در دو حادثه تصادف اتوبوس



گروه حوادث: در آخر هفته گذشته دو سانحه مرگبار در اصفهان و هرمزگان رخ داد که مربوط به دو اتوبوس مسافربری بود و در مجموع 8 نفر جان باختند و حدود 50 مسافر نیز زخمی شدند.
در نخستین سانحه یک اتوبوس مسافربری با کامیون در جاده رودان کهنوج تصادف کرد و 6 کشته و 31زخمی بر جا گذاشت.
دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره این حادثه گفت: این حادثه ساعت 20 و 8 دقیقه صبح پنجشنبه رخ داد و اتوبوسی که از زاهدان به بندرعباس در حرکت بود در محور منوجان به رودان در محدوده تونل رودان با یک کامیون تصادف کرد و تاکنون ۶کشته و۳۱مجروح برجا گذاشته است. وی با بیان اینکه بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان رودان و منوجان برای امداد‌رسانی به محل حادثه اعزام شد، تصریح کرد: ۱۵ نفر مجروح به بیمارستان رودان و ۱۱ نفر به بیمارستان امام حسین منوجان و ۵ مصدوم به بیمارستان کهنوج منتقل شدند.
سرهنگ تنها، جانشین پلیس راه انتظامی هرمزگان اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه از شهر زاهدان به‌سمت بندرعباس حرکت کرد اما ساعت 8 و 20 دقیقه صبح پنجشنبه در محدوده تونل رودان به‌دلیل نقص فنی و حادثه در سیستم ترمز اتوبوس پس از برخورد با یک کامیون واژگون شد. علت دقیق این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
2 کشته در واژگونی اتوبوس مسافربری
  در دومین حادثه یک دستگاه اتوبوس در جاده میمه - مورچه خورت اصفهان واژگون شد و ۲ کشته بر جا گذاشت.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این اتوبوس که از رامسر به ‌سمت اصفهان در حرکت بود، ساعت ۷ و ۳۱ دقیقه صبح جمعه در ۲۰ کیلومتری محور میمه - مورچه خورت واژگون شد. به محض اطلاع به مرکز اورژانس، هشت دستگاه آمبولانس از فوریت‌های پزشکی استان به محل اعزام شدند.17 مصدوم این حادثه به بیمارستان گلدیس شاهین شهر انتقال یافتند که ۱۰ نفر از آنها بستری شدند اما دو نفر در این حادثه جان باختند.
 سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان علت اولیه حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری را ناتوانی راننده در اثر تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: در این حادثه راننده مقصر شناخته شد ولی سهم شرکت مسافربری از لحاظ عدم نظارت بر وضعیت لاستیک‌های اتوبوس از لحاظ استاندارد و صاف بودن نیز باید بررسی شود که کارشناسانی برای این امر تعیین شده‌اند.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را 12 نفر اعلام کرد و در این باره گفت: صبح جمعه یک مورد حادثه واژگون شدن اتوبوس در ٢٠ کیلومتری میمه به ‌سمت مورچه خورت اتفاق افتاد که بلافاصله ٨ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به محل حادثه اعزام شدند. تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند و شرایط جسمی سرنشینان این خودرو را بررسی کردند. بر همین اساس مشخص شد که دو نفر از سرنشینان جان خود را از دست داده و ١٢ نفر نیز مصدوم شده اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/12/571400/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها