حوادث جهان


زنده شدن مرده روی میز کالبد شکافی

یک شهروند هندی که گواهی فوت وی پس از تصادف شدید با موتور توسط پزشکان صادر شده بود روی میز کالبدشکافی و حین آزمایش‌های پس از مرگ ناگهان زنده شد و علائم حیات از خود بروز داد.
فرد یاد شده یک شهروند ۲۷ ساله هندی و از ساکنان شهر ماهالینگ‌پور در ایالت کارناتاکا است که هفته گذشته پس از تصادف شدید با موتور با شرایط بحرانی به بیمارستانی خصوصی در این شهر منتقل شد و پزشکان پس از معاینات اولیه از مرگ وی خبر داده و برایش گواهی فوت صادر کرده بودند. خانواده این فرد که هویت وی توسط خبرگزاری‌ها فاش نشده پس از مطلع شدن از ماجرا، او را به بیمارستانی دولتی در نزدیکی محل بیمارستان خصوصی منتقل کردند تا مراحل کالبدشکافی و آزمایش‌های پزشکی پس از مرگ روی او انجام شود. این آزمایش روز دوشنبه انجام شد و آن‌طور که نزدیکان فرد یاد شده به خبرنگاران و رسانه‌های محلی گفته‌اند یکی از متخصصان آسیب‌شناسی جسد هنگام معاینه ناگهان متوجه می‌شود که بدن او در حال تکان خوردن است.
خبرگزاری فرانسه با تهیه گزارشی ضمن پوشش این خبر، صحت ماجرا را با استناد به سخنان یک مسئول خدمات بهداشتی بیمارستان مورد تأیید قرار داد و به نقل از وی اعلام کرد که مرد جوان بلافاصله در بیمارستان دیگری بستری شد و حال او رو نیز به بهبود است.
به گفته این فرد پزشکان هنگام معاینه اولیه پس از تصادف دقت لازم به خرج نداده و در وظیفه خود سهل‌انگاری کرده بودند. در گزارش فرانس‌پرس به نقل از این منبع آمده است که خانواده مرد جوان هنوز شکایتی رسمی در خصوص سهل‌انگاری پزشکان ارائه نکرده‌‌اند.

شناسایی ضارب 7 نفر در سوئد

پلیس سوئد عامل حملات خونین به 7 نفر با چاقو را که روز چهارشنبه در شهر کوچکی در جنوب سوئد رخ داد شناسایی کرد.
به گزارش بی‌بی سی، ساعت سه بعداز ظهر چهارشنبه به وقت محلی، یک مرد ۲۲ ساله در مرکز شهرک ویتلاندا با چاقو به مردم حمله کرد. به گزارش پلیس محلی، این واقعه در ۵ نقطه مختلف که هر کدام چند صدمتری با یکدیگر فاصله دارند، روی داده است. پلیس سوئد می‌گوید که پرونده را با عنوان اقدام به قتل بررسی می‌کند اما احتمال وجود «انگیزه تروریستی» را هم مطرح کرده است.

سقوط شاخه درخت روی سر زن تایلندی

گروه حوادث / یک زن میانسال که در حال راه رفتن در خیابان بود، با سقوط شاخه درخت روی سرش راهی بیمارستان شد.
این زن ۵۸ ساله در تایلند از کنار خیابان عبور می‌کرد که ناگهان شاخه درختی شکست و روی سر او سقوط کرد. این حادثه هنگامی رخ داد که مأموران برای برخورد نکردن شاخه درختان با سیم‌های برق، مشغول بریدن آنها بودند. زن نگون بخت که از ناحیه گردن و کمر دچار مشکل شده بود، برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

کشف سر بریده در صندوق عقب خودرو

پلیس نیجریه حین بازرسی صندوق عقب خودرو یک راننده در این کشور دو سر انسان پیدا کرد. مرد جوان اهل نیجریه که در حال حمل سر انسان با خودرو خود بود توسط پلیس بازداشت شد. پلیس مبارزه با مواد مخدر نیجریه پس از مظنون شدن به این راننده که هویتش «ساکا حسن» و ۳۰ ساله اعلام شده او را متوقف و حین بازرسی خودرو دو سر بریده شده انسان را در صندوق عقب پیدا کرد.
این راننده به پلیس گفت که فکر می‌کرد در حال حمل یک کالا است و نمی‌دانسته که کارتنی که در حال حمل آن بوده حاوی بدن انسان است. او گفت قرار بود این کارتن را که از فردی در «لوکوجا» تحویل گرفته به فرد دیگری در شهر «آکور»، مرکز ایالت ادوندو تحویل دهد.
حسن تأکید کرد که یک مرد ناشناس این کارتن را به همراه یک شماره تلفن همراه به او تحویل داد و گفت پس از رسیدن به آکور آن را به صاحب شماره تلفن همراه تحویل دهد. بنا به گفته پلیس، این دو سر انسان در داخل یک کارتن قهوه‌ای قرار داده شده بود. «هارونا گاگارا»، فرمانده پلیس ایالتی در این باره گفت که پلیس پس از مظنون شدن به این راننده خودرو نیسان او را متوقف و حین بازرسی اجزای بدن انسان را در صندوق عقب
خودرو پیدا کرد. گفتنی است هنوز پلیس در مورد صحت صحبت‌های این مرد اظهارنظر نکرده است و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

آثار پفک روی دندان،  سارق را لو داد

باقی ماندن تکه‌های پفک بین دندان‌های زن سارق، راز پرونده سرقت را فاش کرد. به گزارش میرر، متهم زنی 40 ساله به نام «شارون کار» بوده که موفق به سرقت از فروشگاهی در اوکلاهمای امریکا شده است. این  زن  قبل از سرقت  یک بسته پفک را باز کرده و به همراه یک بطری آب خورده و باقی مانده را در فروشگاه جا گذاشته است. مأموران پلیس با شواهد موجود متوجه شدند که سارق از پنجره فروشگاه فرار کرده است. مأموران  در بررسی بیشتر دریافتند  یک بطری آب نیز کنار بسته پفک وجود داشته که با بررسی دی ان ای روی آن مأموران سارق را شناسایی کردند و با حضور در خانه‌اش او را که مادر دو کودک بود، بازداشت کردند.
با بررسی دندان‌های زن سارق نیز تکه‌های باقی مانده پفک در میان دندان‌های وی پیدا و موضوع سرقت تأیید شد . بدین‌ترتیب مأموران پلیس این زن را به زندان منتقل کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/11/571398/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها