سید حسن خمینی با اشاره به اهمیت انتخابات پرشور:

یکدست شدن حاکمیت به ضرر کشور است


یادگار امام با بیان اینکه امروز هیچ چیزی واجب‌تر از برگزاری یک انتخابات پرشور نیست، گفت: فکر نمی‌کنم بتوانیم از مشکلات بزرگی که پیش رو داریم بدون اعتماد کلان مردم و همدلی و همراهی آنان عبور کنیم.
به‌ گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی عصر روز چهارشنبه در دیدار با دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در حرم مطهر امام خمینی، با بیان اینکه انتخابات بحث مهمی در کشور است، گفت: باید بسیار به این موضوع فکر کنیم که آیا نفع کشور در حاکمیت یکدست است یا اینکه به نفع کشور است که حاکمیت یکدست نباشد و چند صدایی حاکم باشد. تلقی من این است که در شرایط موجود هر یکدست شدنی در حاکمیت به ضرر کشور است و چندصدایی برای ما یک فرصت است.
یادگار امام با بیان اینکه اعتیاد، فحشا و طلاق معلول اصلی بیکاری است، اظهار کرد: اگر شغل درست کنیم همه اینها حل می‌شود والا پول دادن به‌صورت صدقه‌ای خاصیتی ندارد. اشتغال، نیازمند سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری امنیت می‌خواهد. پس باید فضا را امن کنیم که سرمایه‌گذاری انجام شده و کارها حل شود.
وی با تأکید بر اینکه بدون شعاردادن و تعارف بگویم که باید مشکل کشورمان در عرصه جهانی را عزتمندانه حل کنیم، اظهار داشت: به همان اندازه که رفاه برای یک ملت لازم هست، عزت هم لازم است. یعنی ملتی که عزت نداشته باشد همان مقدار در رنج است که رفاه و معیشت نداشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز با توجه به پایین آمدن سرمایه اجتماعی، هیچ چیزی واجب‌تر از برگزاری یک انتخابات پرشور نیست. یعنی من فکر نمی‌کنم ما بتوانیم از مشکلات بزرگی که پیش رو داریم بدون اعتماد کلان مردم و همدلی و همراهی آنان عبور کنیم؛ اگر هم بشود، هزینه سنگینی دارد.
یادگار امام با بیان اینکه دولتی که یک طبقه اجتماعی را نمایندگی کند با مقاومت دهک‌ها و طبقات دیگر مواجه می‌شود، تصریح کرد: الآن هر کسی باید تلاش کند که انتخاباتی با موج اجتماعی و دولتی نماینده همه طبقات برای ایجاد دوباره سرمایه اجتماعی بیاید. اولین لازمه آن عملکرد درست متصدیان و ناظران انتخابات است و البته عوامل دیگر هم هست.خدای نکرده اگر نظم اجتماعی فرو بریزد فقط یک گروه یا گروه دیگر آسیب نمی‌بینند.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه باید انتخابات را جایگاهی برای بازسازی سرمایه اجتماعی بدانیم، تصریح کرد: ادای دین به ایران، اسلام، تشیع، امام زمان(عج)، امام، خودمان و فرزندانمان این است که بدانیم هیچ چیزی مثل انتخابات نیست و در این راه تلاش کنیم تا بتوانیم مردم را در جایی جمع کنیم؛ باید در این زمینه کوشش کنیم. البته طبیعتاً ما بخشی از علت هستیم و علت‌های دیگری هم هست. ما به قدر توان سعی می‌کنیم و ان‌شاء‌الله که بقیه هم بشود. بخشی از آن ما هستیم و بخشی در حوزه اختیار ما نیست و بقیه باید کمک کنند یا حداقل مانع نشوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7582/3/571354/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها