ایران در «ایران»




معرفی متخلفین سم ریزی پرندگان جنگل‌های خسرج به مراجع قضایی

اهواز  - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان حمیدیه از دستگیری و معرفی متخلفین سم‌ریزی برای پرندگان به مراجع قضایی این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت عرضه پرندگان در سطح بازار، اقدام این اشخاص تهدید جدی علیه سلامت و بهداشت عمومی شهروندان می‌شود . به گزارش  اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان، امیر عطشانی عنوان کرد: طی عملیات گشت مأمورین یگان حفاظت شهرستان حمیدیه، دو گروه عامل سم‌ریزی برای پرندگان در جنگل‌های خسرج شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. وی افزود: در این عملیات، متخلفین در حین جمع‌آوری و خارج کردن لاشه پرندگان تلف‌ شده به‌محض رؤیت خودروی سازمانی، به‌طرف عرصه‌های جنگلی و شنزارهای جنگل خسرج متواری شده که مأمورین محیط‌زیست حمیدیه ضمن شناسایی هویت افراد متخلف، تعداد ۱۴۶قطعه کبوتر وحشی از آن‌ها کشف و به مراجع قضایی معرفی کردند. عطشانی بیان کرد: سم‌ریزی ضمن نابودی سایر پرندگان، تبعات منفی زیست‌محیطی را در پی خواهد داشت و در صورت عرضه پرندگان در سطح بازار اقدام این اشخاص تهدید جدی علیه سلامت و بهداشت عمومی شهروندان می‌شود.

نخستین محموله واکسن کرونا وارد مسجدسلیمان شد

مسجدسلیمان - نخستین محموله واکسن کووید۱۹با تلاش دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، وارد بیمارستان ۲۲بهمن این شهرستان شد و به ۲۵نفر از کادر پرستاری و پزشکی که دربخش کرونا فعالیت دارند، تزریق شد.دکتر شایسته شمی‌پور، رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعلام این خبر به «ایران» گفت: از آنجا که کادر درمان بخش کرونا از ابتدای شیوع این بیماری با ازخودگذشتگی تلاش می‌کنند تا بیماران مبتلا به کووید۱۹را درمان کنند و به‌ لحاظ ارتباط مستقیم با این بیماران وظیفه حکم می‌کند که ابتدا کادرپزشکی واکسیناسیون شوند.
وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام این مطلب که این واکسن روسی طی دو مرحله تزریق افراد را تا ۹۱/۳۰ درصد درمقابل کرونا مصون نگه می‌دارد، افزود: مدیریت و معاونت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز در تلاش هستند که با وارد شدن این واکسن به دانشگاه کل جمعیت خوزستان را واکسیناسیون کنند. وی در پایان از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در مراسم عزاداری و عروسی جداً خودداری نمایند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7580/16/571179/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها