بسیاری از فرزندان ایلام توسط دکتر «امیلیا عبداللهی» به دنیا آمدند

تقدیر از همراه همیشگی ایلامی‌ها در روزهای سخت


ایلام - 43 سال است که کشور خود فیلیپین را ترک کرده و به استان ایلام آمده است. از سال ۱۳۵۶ تاکنون در استان ایلام در رشته زنان و زایمان و جراحی زنان مشغول به فعالیت است و اولین زایشگاه تخصصی و سپس بیمارستان خصوصی استان را راه‌اندازی کرد.
دکتر امیلیا عبداللهی پزشکی غیرایرانی است که در اوج محرومیت و وضعیت جنگی، حضور در ایلام را به رفاه و آسایش در کشور خود ترجیح داد. او برای همیشه در نام و یاد مردم این استان ماندگار خواهد ماند. درباره جایگاه این پزشک در ایلام همین توصیف رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان ایلام کافی است: باید دکتر امیلیا عبداللهی را مادر استان ایلام دانست چرا که بیشتر فرزندان این استان توسط دکتر عبداللهی پا به عرصه حیات و زندگی گذاشته‌اند.
 روز گذشته آیین تکریم و تجلیل از دکتر امیلیا عبداللهی پزشک متعهد دوران دفاع مقدس در ایلام برگزار شد.محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام در این آیین اظهار داشت: دکتر عبداللهی در زمانی که شاید بسیاری از نخبگان و پزشکان ایرانی از کشور خارج می‌شدند، در اوج جنگ و دفاع مقدس به مداوای بیماران و خدمت به مادران این استان همت گمارد.
وی افزود: دکتر عبداللهی زمان جنگ تحمیلی در استان جنگ زده ایلام با وجود اینکه تعهد خدمت نداشت، اما حاضر شد و این منطقه جنگی را رها نکرد، این اقدام ماندگار و ارزشمند وی در اذهان مردم این استان تا همیشه ماندگار است.
سرپرست استانداری ایلام با تقدیر از حرکت بنیاد ملی نخبگان در تکریم دکتر عبداللهی یادآور شد: اقدام بنیاد ملی نخبگان هوشمندانه و ارزشمند است و این حرکت باید به یک الگو برای تکریم سایر نخبگان استان ایلام در زمینه‌های مختلف تبدیل شود.جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام نیز در این مراسم گفت: مردم استان بویژه مادران این دیار قدردان زحمات دکتر امیلیا عبداللهی هستند که در اوج جنگ تحمیلی به جای بازگشت به کشور خود، حضور در ایلام را انتخاب کرد و در آن زمان وجودش مایه دلگرمی و مباهات برای مردم استان بود.سرهنگ قدرت‌الله کریمیان افزود: جنگ تحمیلی فرصتی مناسب بود که سره از ناسره تشخیص داده شود و یکی از این افراد سره و خالص که خلوص عمل و انساندوستی‌اش در زمان جنگ تحمیلی عیان شد، دکتر عبداللهی بود.جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خصیصه‌های بارز وی کارآفرینی و اشتغالزایی برای افراد جویای کار استان بود که با راه‌اندازی بیمارستان تخصصی کوثر زمینه اشتغال پزشکان، کادر درمان و تعدادی دیگر از بیکاران استان را فراهم آورد.کریمیان تأکید کرد: دکتر امیلیا عبداللهی در عمل نشان داد که در روزهای سخت و بحرانی مردم استان ایلام را تنها نگذاشته است و همواره خود را جزئی از پیکره این استان و مردمش می‌داند و از تخصص و تجربه پزشکی و علمی خود برای خدمت به مردم استان ایلام بخصوص قشر زنان این منطقه بهره گرفته است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7580/16/571176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها