گزیده




درآمد نفتی کشور در ۲ سال اخیر کمتر از ۲۰ درصد معمول بوده است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه درآمد نفتی کشور در دوسال اخیر کمتر از ۲۰درصد سال‌های معمولی بوده است، گفت: هرگونه قضاوت در خصوص عملکرد بانک مرکزی و سیستم بانکی در مورد تورم باید با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها صورت گیرد.عبدالناصر همتی در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیرمترقبه» گفت: نظام بانکی علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم‌ها و شیوع کرونا عملکرد خوبی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم بویژه طبقات محروم آسیب دیده داشته است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پرداخت یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال‌جاری تاکنون توسط بانک‌ها گفت: از این میزان 30 درصد سهم بخش صنعت بوده است.وی افزود: عملکرد شبکه بانکی نقش مهمی در رشد مثبت اقتصادی شش ماهه اول سال‌جاری داشته است.
همتی با اشاره به اقدامات نظام بانکی در طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون حدود دو میلیون خانه در این طرح، نوسازی و بهسازی شده‌اند و همچنین نظام بانکی از سال 92 تاکنون 350 هزار فقره تسهیلات معادل 13 هزار میلیارد تومان بابت حوادث غیرمترقبه پرداخت کرده است.وی افزود: در مجموع 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها در راستای مسکن روستایی و حوادث غیرمترقبه پرداخت شده است.
همتی تأکید کرد: بازسازی و بهسازی و نوسازی حدود 2.3 میلیون واحد مسکن روستایی برابرِ کمک به تحول زندگی حدود 10 میلیون نفر از اقشار روستایی است.
رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه نظام بانکی کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت مساعدت به آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا درنظر گرفته است، گفت: بانک‌ها در این شرایط سخت تمام مساعی خود را برای ارائه کمک به مردم به کار بستند./ بانک مرکزی

توزیع کالاهای شب عید در شبکه منتخب از ۲۰ اسفند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که از۲۰ اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه منتخب توزیع، فروشگاه‌های منتخب و اصناف، کالاهای ضروری شب عید منظم توزیع خواهد شد.
محمدصادق مفتح، در برنامه تیتر امشب با اشاره به افزایش تقاضای برخی از کالاها در آستانه شب عید و ماه رمضان، گفت: به‌دلیل نزدیکی دو مناسبت نوروز و ماه رمضان، برنامه‌ریزی مشترکی برای عرضه کالا به قیمت مناسب و منصفانه که تولیدکننده هم متضرر نشود برای هر دو مناسبت در حال انجام است. اما قیمت‌گذاری بدون در نظر گرفتن مکانیزم عرضه و تقاضا کار بیهوده‌ای است. وی در پاسخ به اینکه آیا درحال حاضر قیمت مرغ واقعی و منصفانه است؟ تصریح کرد زمانی قیمت هدف درکف بازار اتفاق می‌افتد که توزیع متناسب با نیاز بازار باشد. موضوع دوم پراکندگی جغرافیایی است و نظام توزیع مناسب و منطقی باید سرتاسر کشور را بخوبی پوشش دهد.
به‌گفته این مقام مسئول گرانی در حیطه وظایف وزارت صمت نیست، اما برخورد با گرانفروشی هست. برای رسیدن به قیمت هدف ابلاغ، بخشنامه و برخورد تعزیری کم اثرترین ابزارها است. بازرسی لازم است اما کافی نیست. بنابراین محور تنظیم و تأمین بازار در آستانه دو مناسبت یاد شده، تعریف شبکه‌های منتخب توزیع و دوم به کار گرفتن عوامل از تولید تا توزیع است. وی درباره وضعیت بازار مرغ نیز گفت: برخی از مرغداران سهمیه تعیین شده را در میدان بهمن عرضه می‌کنند، اما مازاد آن را در بازار آزاد می‌فروشند. این افراد باید موظف باشند همه محصول خود را در دو میدان تعیین شده عرضه کنند تا مرغ دو قیمتی نباشد./ ایسنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7580/7/571149/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها