وزیر میراث فرهنگی:تکلیف سفرهای نوروزی 16 اسفند معلوم می‌شود




کاشان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قرار است در نشست روز شنبه ۱۶ اسفند ماه ستاد ملی کرونا پس از بحث و تبادل نظر درباره سفرهای مدیریت نشده و انبوه، شیوه‌نامه جدیدی در این خصوص مصوب شود.
علی اصغر مونسان در حاشیه بهره‌برداری سه طرح گردشگری در کاشان با یادآوری ضربه شدید کرونا در یک سال گذشته به صنعت گردشگری افزود: با وجود این فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همچنان پویا و فعال تلاش می‌کنند، به طوری که طرح‌های این بخش به طور مرتب افتتاح می‌شود.
مونسان درباره برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای عید نوروز گفت: نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضا در کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا برگزار شد و به‌طور مفصل درباره سفرهای نوروزی بحث و تبادل نظر و دغدغه‌ها مطرح شد. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری فقط شامل اقامتگاه و هتل نمی‌شود، بلکه چرخه بزرگی را شکل می‌دهد و کسب و کار همه صنف‌ها و شمار زیادی از مردم از رونق گردشگری بهبود می‌یابد. وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه در بخش‌ تورهای گردشگری و سفرهای مدیریت شده نوروزی در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا از سوی مردم مشکلی وجود ندارد، افزود: تنها دغدغه موجود مربوط به سفرهای مدیریت نشده و انبوه است که برای صنعت گردشگری هم عایدی ندارد. سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل روز سه‌شنبه در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید.
به‌گزارش ایرنا، با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7580/6/571143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها