گفت‌وگوی تلفنی روحانی و مکرون


ادامه از صفحه اول
دکتر روحانی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود: همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم.
رئیس جمهور تأکید کرد: هرگونه اقدام یا موضع غیرسازنده در شورای حکام می تواند به بروز چالش های جدید و پیچیده شدن وضعیت جاری منجر شود.
دکتر روحانی از فرانسه به عنوان یک بازیگر مهم نام برد و گفت: روابط تهران – پاریس می تواند بر اساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی درازمدت برای همکاری های مشترک دو جانبه، منطقه ای و جهانی توسعه یابد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به پاندمی ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و فرانسه، با بیان اینکه مقابله مؤثر با کرونا نیازمند همکاری همه کشورهای جهان است، افزود: تحریم های ظالمانه و غیرقانونی امریکا، مقابله با این بیماری را برای ایران دشوارتر کرده و دستیابی جمهوری اسلامی به منابع مالی خود حتی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است و از اتحادیه اروپا بویژه فرانسه انتظار می رود در مقابل این اقدام غیرانسانی، سکوت نکند.
رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی حفظ برجام را یک ضرورت برای جامعه جهانی خواند و برتداوم گفت و گوها برای بازگشت همه طرف ها به اجرای کامل تعهدات برجام تأکید کرد.
امانوئل مکرون بر اقدام دو طرف برای گام های اولیه تأکید کرد و گفت: اروپا آمادگی برای فعال شدن بیشتر در هفته های پیش رو جهت احیاء برجام را دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7580/3/571127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها