با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری چندین طرح توسعه‌ای در اصفهان افتتاح شد

دولت هیچ گاه به دنبال گران کردن ارز نبوده است


گروه سیاسی/ در ادامه سفرهای مقامات دولتی به استان‌ها، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری آخر هفته را میهمان اصفهانی‌ها بود. واعظی در سفر دو روزه به اصفهان علاوه بر بازدید و افتتاح چند طرح مهم زیر ساختی و توسعه‌ای، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. او همچنین در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان حضور یافت. واعظی در بدو ورود به اصفهان با بیان اینکه در سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان اصفهان 30 پروژه مهم و زیربنایی برای استان طراحی و تعریف شده است، گفت: با اعتبارات تخصیص یافته، پروژه‌های استان بالای 70درصد پیشرفت داشته و اخیراً نیز 130 میلیارد تومان برای تکمیل پنج پروژه مهم استان اختصاص یافته است.
قدردانی امام جمعه اصفهان از دولت
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، واعظی در نخستین روز از سفر به اصفهان در دیدار با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان توسعه اشتغال در کشور را از اولویت‌های اصلی این دولت عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی در استان اصفهان در دولت تدبیر و امید تلاش شده که اشتغالزایی پایدار در این استان افزایش یابد.واعظی افزود: در سال های فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دشمن، بخش خصوصی در افزایش تولید و تأمین نیازمندی‌های کشور نقش خوبی ایفا کرده است.نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار از تلاش دولت برای حل مشکلات استان اصفهان و همچنین کمک به توسعه و پیشرفت این استان قدردانی کرد و گفت: وظیفه همه ما در این شرایط حساس و مهم حمایت است.آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: همه ما وظیفه داریم که همدلی و اتحاد را در جامعه تقویت کنیم و در شرایط حساس امروز کشور با توجه به فشار تحریم‌ها، همبستگی در میان همه و تلاش برای افزایش تولید یک وظیفه همگانی است.
صادرکننده‌ها در صف مقدم
جنگ اقتصادی
واعظی پنجشنبه شب هم در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان و تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: کشور در سه سال گذشته با شرایط سختی روبه‌رو بوده است و جنگ اقتصادی دشمن و همچنین شیوع ویروس کرونا در یکسال اخیر، فعالیت‌های اقتصادی و تولید در کشور را دچار مشکلات زیادی کرد اما بخش خصوصی و تولیدگران کشور با تلاش‌های خود کمک کردند که کشور از این شرایط سخت عبور کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اصفهان با برخورداری از نیروهای متخصص و کارآمد و ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های صنعتی و معدنی، نقش مهمی در تأمین نیازهای کشور ایفا کرده است، افزود: کاهش نرخ بیکاری استان در شرایط سخت تحریم و کرونا از حدود 14 درصد به حدود 10 درصد نشان از تلاش مدیران موفق استان دارد که بسیار قابل توجه و ارزشمند است.وی با تأکید بر اهمیت نقش صادرات در مبارزه علیه جنگ اقتصادی دشمن و تقویت سیاست اقتصاد بدون نفت، گفت: در شرایطی که در سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه درآمد حاصل از فروش نفت به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، صادرکنندگان با صادرات تولیدات غیر نفتی کشور نقش مهمی در تأمین ارز مورد نیاز برای تهیه کالاهای اساسی و همچنین مواد اولیه تولید در کشور ایفا کردند که جای قدردانی دارد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: خوشبختانه بعد از سه سال فشار تحریم‌ها و جنگ اقتصادی بی‌سابقه دشمنان علیه ملت ایران، با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش و تدبیر مسئولان نظام و مقاومت ملت، امروز تحریم کنندگان ایران اذعان می‌کنند که فشار حداکثری شکست خورده است. پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اصفهان به بیان دیدگاه‌ها و طرح مشکلات خود پرداخته و خواستار کمک دولت برای حل این مشکلات و حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصادی شدند.
ادای احترام به مقام شهدا
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صبح جمعه نیز در دومین روز از سفر خود به اصفهان با حضور در گلستان شهدای شهر اصفهان با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شهدای والامقام استان ادای احترام کرد. واعظی همچنین با حضور بر سر مزار شهیدان خرازی و کاظمی از فرماندهان جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای سلامت و همچنین آیات عظام اشرفی اصفهانی و طاهری امام جمعه‌های فقید اصفهان یاد و خاطره آنان را گرامی داشت. هشتم اسفند همزمان با سالروز شهادت شهید خرازی از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس بود.
رهاورد سفر واعظی برای اصفهانی‌ها
در سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری چند طرح مهم توسعه‌ای به بهره داری رسید یا مرحله ساخت آنها کلید خورد. پروژه‌های مخابراتی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 3هزار و 400 میلیارد ریال روز جمعه با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افتتاح شد.توسعه شبکه همراه اول در سطح استان، توسعه پورت‌های پرسرعت، توسعه زیرساخت شبکه‌های انتقال دیتا، توسعه ارتباطات روستایی و توسعه تلفن ثابت استان، طرح‌های مخابراتی استان اصفهان بود که دیروز با حضور واعظی بهره‌برداری از آن آغاز شد.
پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان در منطقه شمال شرقی شهر اصفهان با هزینه 2هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که روز جمعه افتتاح شد.کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و همچنین افزایش ایمنی تردد در کلانشهر اصفهان از اهداف ساخت این پل و خیابان‌های اطراف آن است.
عملیات حفاری خط دو قطار شهری اصفهان از مسیر غرب به شرق هم از جمله طرح‌های دیگری بود که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری آغاز شد. این خط به طول 6.5 کیلومتر و با هزینه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود.واعظی با اشاره به افتتاح پروژه‌های متعدد برای توسعه و عمران اصفهان گفت: خوشبختانه امروز همه ایران و از جمله اصفهان به‌کارگاه سازندگی تبدیل شده و این نشان می‌دهد که فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران شکست خورده است. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری پیش از حضور در آیین افتتاح عملیات حفاری قطار شهری اصفهان، از پروژه عظیم مرکز همایش‌ها و سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان که در زمینی به وسعت 72 هکتار و با هزینه بالغ بر 750 میلیارد تومان در دست ساخت و تکمیل است، بازدید کرد و در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.به گفته شهردار اصفهان با پیگیری‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید این پروژه بزرگ در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد و تا اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.
واعظی همچنین ظهر جمعه با حضور در شرکت «قطورسازان اسپادان» خط تولید انواع لوله‌های فولادی با درز جوش مارپیچ (اسپیرال) را افتتاح کرد.عملیات اجرایی این پروژه در سال 95 با 15هزار متر زیربنا آغاز شده است. این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 2500میلیارد ریال و 20 میلیون دلار به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین با حضور در کارخانه صنایع چینی «زرین ایران» واقع در شهر اصفهان فاز 3 این واحد تولیدی را افتتاح کرد. عملیات اجرایی و ساخت فاز 3 کارخانه صنایع چینی زرین 4هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 10 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی داشته است.

بــــرش

دولت هیچ گاه به‌دنبال گران کردن ارز نبوده است

درپی برخی برداشت های نادرست از سخنان واعظی در جلسه با فعالان بخش خصوصی اصفهان، وی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در گفت‌وگوی صمیمانه‌ با فعالان بخش خصوصی استان اصفهان بخشی از عرایضم به‌ دلیل برداشت یا انعکاس ناقص، متأسفانه دچار تحلیل نادرست در فضای رسانه‌ای شده است. آنچه در تشریح شرایط بسیار دشوار جنگ اقتصادی در سه سال گذشته در این جلسه بیان شد، ناظر بشدت تحریم‌ها، فشار حداکثری و کم‌ و کیف محدودیت‌هایی بودیم که به اقتصاد کشور تحمیل شد و پیامدهای نامیمونی همچون افزایش نرخ ارز را به‌دنبال داشت. بی‌تردید گرانی ارز در آن مقطع، نتیجه فشارهای تاریخی و کم‌سابقه بر اقتصاد ایران بوده و مقصود بنده نیز این بود که دولت با وجود اینکه معتقد بود قیمت واقعی ارز هرگز و هرگز ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست، اما با مقاومت و تحمل تبعات تحمیلی و ظالمانه‌ تحریم‌ها، کشور را اداره کرده و در برابر اراده‌ دولت ترامپ برای فروپاشی اقتصاد ایران، ایستاده است.رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: بنده مجدداً به صراحت تأکید می‌کنم که دولت هیچگاه به‌ دنبال گران کردن ارز نبوده و قیمت بالای ارز و نرخ غیرواقعی آن را یکی از موانع مهم اداره کشور و یکی از رخدادهای تلخ در دوران مسئولیتش می‌داند و همواره در پی کنترل آن و کاستن از فشار برشهروندان بوده است؛ آنچنان که در آینده‌ نزدیک نیز هیچ فرصتی را برای کنترل نرخ ارز از دست نخواهد داد.
واعظی تصریح کرد: تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی در این سه سال، با هدف کاهش اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و خصوصاً جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کنترل تورم بوده است.وی ادامه داد: لذا هر گونه تلقی که انتفاع دولت از گرانی نرخ ارز را مفروض بگیرد، قطعاً غلط و نامنطبق با واقعیت‌های اقتصادی کشور است. چنین فرضیه‌ای البته جفا به همه عزیزان و دست‌اندرکارانی  است که برای مقابله  با جهش نرخ ارز کوشیدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7576/1/570637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها