دیگه چه خبر؟



آیا قالیباف از توافق موقت مطلع نبود؟

 خبر اول اینکه، مجلسی‌ها روز گذشته به توافق موقت سازمان انرژی اتمی کشورمان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی خوش نشان ندادند و با عصبانیت مدعی شدند که دولت با این توافق قانون مصوب مجلس را دور زده است.
گذشته از توضیحات سازمان انرژی اتمی و سخنگوی وزارت خارجه که نشان می‌دهد برداشت نمایندگان از این توافق درست نیست، با توجه به برخی واقعیات موجود به نظر می‌رسد توافق یاد شده نه تنها برخلاف قانون مجلس نیست بلکه به نفع جمهوری اسلامی ایران هم هست. بر اساس اطلاعات «ایران» ابتکار عمل توافق یاد شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشتر از سوی سازمان انرژی اتمی بوده که البته با مقامات و نهادهای مرتبط با پرونده هسته‌ای هم هماهنگ می‌شود. از جمله اینکه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به عنوان یک عضو شورای عالی امنیت ملی از مصوبه این شورا در این خصوص مطلع بوده است . همچنین از طرف ایران به رافائل گروسی هم هشدار داده می‌شود که اگر شورای امنیت بخواهد درباره برنامه ایران نشست برگزار کند، این تفاهم موقت ملغی خواهد شد.

پیشنهاد البرادعی به جهان عرب درباره ایران

 خبر دیگر اینکه، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار گفت‌و‌گوی کشورهای عربی با ایران و ترکیه شد. به‌گزارش ایسنا، محمد البرادعی، گفت: باید یک نظام و استراتژی امنیتی منطقه‌ای ایجاد شود که بر اعضای خود متکی باشد و برای محافظت از منافع ما قابل اعتماد باشد.این استراتژی باید توانایی تعامل با مسائل پیچیده را که با همسایگان داریم داشته باشد.
این دیپلمات کهنه کار مصری افزود: گفت‌و‌گو با ایران و ترکیه که در بسیاری از مسائل با آنها اتفاق نظر داریم و در بسیاری دیگر اختلاف داریم، مسأله‌ای است که نباید به تأخیر بیفتد. به‌گفته البرادعی از اولویت‌های حیاتی ایجاد یک راهبرد یکپارچه و روشن در رابطه با چگونگی تعامل با انکار واضح حقوق فلسطینیان از سوی اسرائیل است.

توضیح درباره درگذشت بهنام محجوبی

 شنیدیم که، بهنام محجوبی که سال 96 در ماجرای خیابان گلستان هفتم دستگیر و به تحمل حبس محکوم شده بود، در پی بیماری روز یکشنبه در بیمارستان درگذشت. به گزارش ایسنا، اداره کل زندان‌های تهران در اطلاعیه‌ای به همین مناسبت، ضمن ابراز تأسف، نسبت به این واقعه اعلام کرد: مرحوم محجوبی، اخیراً دچار مسمومیت از طریق مصرف خودسرانه دارو شده بود که بلافاصله جهت درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل گردید.
بنابر این اطلاعیه، فرد مورد اشاره، دارای سابقه بیماری بوده و به‌همین دلیل در جریان تحمل محکومیت، تحت نظر پزشک قرار داشته و تمام مراقبت‌های پزشکی در طول دوران حبس این محکوم به‌صورت کامل انجام شده است. پس‌از بستری شدن این فرد در بیمارستان، اقدامات ویژه درمانی برای وی در نظر گرفته شد که با وجود تلاش‌های فراوان کادر پزشکی، متأسفانه زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.
بر اساس این اطلاعیه، بررسی دقیق علت فوت این زندانی در پزشکی قانونی صورت می‌گیرد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیشترین ایرانیان مقیم خارج در امریکا هستند

 دست آخر اینکه، دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گزارش سال ۱۳۹۹ خود اعلام کرد که در مجموع چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۸ ایرانی در خارج از کشور اقامت دارند.بر اساس این گزارش، در میان کشورهای جهان، بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور با جمعیتی یک و نیم میلیون نفری، ساکن ایالات متحده امریکا هستند. بریتانیا و کانادا نیز هر یک اقامتگاه ۴۰۰ هزار ایرانی است. پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور نشان می‌دهد که امریکا اقامتگاه ۴۷ درصد آنهاست و اروپا دومین قاره‌ای است که بیشترین تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است.بر این اساس یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ نفر(معادل ۲۹ درصد) مقیم کشورهای اروپایی هستند و بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم اروپا با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساکن بریتانیا هستند. پس از این کشور، آلمان به‌عنوان اقامتگاه ۳۱۹ هزار ایرانی قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7574/3/570438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها