رئیس قوه قضائیه در سفر به کهگیلویه و بویر احمد:

سرمایه اجتماعی افزایش یابد امید هم افزایش پیدا خواهد کرد


گروه سیاسی/ رئیس قوه قضائیه در بیست‌و‌دومین سفر استانی خود در صدر هیأتی قضایی، صبح شنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد. او همچون سفرهای قبلی خود بازدیدی از زندان مرکزی این استان داشت و بار دیگر بر اجرای سیاست حبس زدایی تأکید کرد.
به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی این زندان بازدید کرد و به گفت‌و‌گوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باید به دنبال کاهش هرچه بیشتر آمار زندانیان باشیم، افزود: در کنار این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت جامعه خدشه‌دار شود و با کسانی که مخل امنیت باشند قطعاً برخورد می‌کنیم.
او با بیان اینکه باید همه بخش‌های کشور کمک کنند تا تکرار ارتکاب جرم را نداشته باشیم، گفت: به دنبال این هستیم که آمار زندانیان بالا نباشد و به همکاران توصیه کرده‌ایم که اگر در مواردی می‌شود از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد، استفاده از آن حتماً موضوعیت دارد و باید زندان را حسب فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشگاه نیکی‌ها قرار دهیم.
رئیسی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد، در حضور خبرنگاران از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیر‌اصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت 5 سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفت‌و‌گو کرد. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج با وسعت 42 هکتار به عنوان یک مرکز تولیدی بزرگ در کشور نباید تعطیل می‌شد، گفت: گذشت ۵ سال از تعطیلی این کارخانه و راه‌اندازی نشدن مجدد آن، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. او ادامه داد: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شده و پلمب کارخانه نیز شکسته شد.
او در ادامه این سفر در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به لزوم برخورد جدی و قاطعانه با تخلفات و مفاسد گفت: اولین راهکار برخورد با تخلفات و مفاسد، ایجاد سازوکار و شرایطی برای پیشگیری از وقوع جرم است و برخورد قضایی قاطعانه با تخلفات و مفاسد، آخرین راهکار است. رئیس دستگاه قضا بسیاری از جلوه‌های مفاسد را ناشی از تبعیض و دور شدن از عدالت دانست و گفت: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید سرلوحه اقدامات باشد. رئیسی با اشاره به گام‌های مؤثری که در کشور برای نزدیک شدن به عدالت برداشته شده است، گفت: این گام‌ها لازم بوده‌اند، اما کافی نه؛ همه خدمتگزاران نظام اسلامی باید در جهت هرچه نزدیک‌تر شدن حوزه فعالیت خود به عدالت و دور شدن از آسیب‌ها تلاش کنند؛ چرا که این موضوع می‌تواند مردم را روز به روز امیدوارتر و سرمایه اجتماعی را افزون‌تر کند. اگر سرمایه اجتماعی افزایش یابد امید هم افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی وظیفه نظارت و قضاوت را به صورت خستگی‌ناپذیر تا حصول نتیجه بر‌عهده دارد، گفت: امروز باید با یک دنیا امید کار را با قوت دنبال کرد؛ چراکه آینده بسیار روشن و درخشانی پیش پای ملت ایران اسلامی است.
رئیسی همچنین از مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت» بازدید و با مردم ابراز همدردی کرد. در جریان این بازدید گلایه مردم از خدمات‌رسانی و درخواست از رئیس عدلیه برای نظارت بر امور مطرح شد و رئیسی دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی‌های مردم کرد.
رئیس قوه قضائیه در نشست نخبگان و نمایندگان اقشار این استان در یاسوج هم با اشاره به اینکه ما هر چه به عدالت عمل کنیم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها هستیم، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید فقر، فساد و تبعیض را ریشه‌کن کرد و نه فقر زیبنده نظام اسلامی است نه فساد و نه تبعیض و هیچ‌کدام با نظام اسلامی سازگاری ندارند. او با بیان اینکه هیچ‌کس نگران مشارکت مردم در انتخابات نباشد، ادامه داد: مردم چشم و گوش باز دارند و اوضاع و شرایط را خوب می‌بینند و عرصه‌ها را خوب رصد می‌کنند و در کرونا در حرکت مؤمنانه چقدر زیبا حضور یافتند با وجود اینکه دچار مشکلات مالی شده بودند.
حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور هم که به همراه آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده، در مراسم آزادی ۲۲ نفر از زندانیان این استان گفت: تا پایان هفته، تمام زندانیان فقیر کشور که به علت مبالغ پایین در زندان هستند شناسایی و از محل اعتبارات اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آزاد خواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7572/1/570187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها