استقبال از جشنواره موسیقی ادامه دارد



سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجربا اجراهای آنلاین همچنان درحال برگزاری است. در روزهای اول و دوم توانست بیش از 8000 بازدید کننده دربخش‌های مختلف موسیقی‌های نواحی، بین‌الملل، دستگاهی و... را به تماشای این کنسرت‌ها بنشاند. محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزاری جشنواره موسیقی فجر را به‌صورت مجازی در شرایط کرونا قابل تحسین و ابتکار خوبی عنوان کرد. اودرباره برگزاری مجازی جشنواره براین نظراست که درحال حاضر مردم می‌توانند این برنامه‌ها را در خانه خودشان بدون اینکه سلامت‌شان به‌خاطر بیفتد تماشا کنند. فکر می‌کنم این ابتکار خوبی بود که مسئولان جشنواره انجام دادند، چرا که الان جشنواره را تبدیل به جشنواره بین‌المللی کرده‌اند و این امکان وجود دارد که مردم در هر نقطه‌ای از ایران و خارج از کشور اجراهای جشنواره را تماشا کنند. امروز شنبه دوم اسفند ماه و پنجمین روز جشنواره، اجرای پنج گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود. اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تا چهارم اسفندماه از سایت جشنواره، انجمن موسیقی ایران، تیوال، تماشاخونه، بیپ تونز، گپ فیلم، نواک پخش می شوند.

ساعت 17؛ نوای سیمره(لرستان)
گروه موسیقی نوای سیمره در سال ١٣٩١ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به‌ کار کرد. این گروه از بدو تشکیل تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی متعددی شرکت کرده است و علاوه‌ بر این، مهران غضنفری، سرپرست این گروه، دارای سه مقام اول آهنگسازی و چهار مقام اول خوانندگی در جشنواره‌های ملی است.
ساعت 18:30؛هنرستان موسیقی پسران
هنرستان موسیقی پسران شامل دو ارکستر مجزای سنتی و زهی است. این ارکستر با حضور هنرجویان منتخب هنرستان در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهند داشت.
ساعت 20؛رسیتال پیانو موریتس ارنست از آلمان
موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و در آنجا موسیقی‌شناسی خواند و در آن دوران، جوایز متعددی نیز کسب کرد. او تاکنون فعالیت‌های بسیاری از جمله همکاری با آهنگسازانی برجسته‌ و همچنین از طرفداران آهنگسازان فراموش‌شده و کمترشناخته شده‌ای چون یوهان نپوموک، فروچیو بوسونی و سموئل شایت را در کارنامه خود دارد.
ساعت 21:30؛ ارکستر ملی ایران
ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص یکی از اجراهای جشنواره موسیقی فجر است.
ساعت 23؛ میلاد درخشانی
آخرین اجرای روز پنجم جشنواره کنسرت میلاد درخشانی است و طاها مظاهرى هم از اعضای این گروه است. میلاد درخشانى تاکنون اجراهای متعددی درسراسر ایران داشته است. او دوبار برنده «تندیس باربد» براى بهترین آلبوم و بهترین آهنگساز شده و هفت آلبوم باکلام و بی‌کلام را به بازار موسیقی عرضه کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7571/19/570143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها