ایران در ایران




شهردار مشهد: طرح جدید بافت پیرامون حرم رضوی قابل دفاع است

مشهد - شهردار مشهد گفت: طرح جدید نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی که در کمیسیون ماده پنج استان مصوب شد با طرح اولیه فاصله جدی دارد، خیلی پخته‌تر شده و طرح قابل دفاعی است.
به‌گزارش ایرنا، محمدرضا کلایی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی چهل بازه در مشهد در خصوص طرح جدید بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افزود: طرح بافت پیرامون حرم مطهر با آنچه در ابتدا ارائه شده بود تفاوت جدی دارد و دغدغه‌های موجود در طرح جدید تا حد ممکن رفع شده ‌است.
وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه بخشی از دغدغه‌ها مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک بود که در این خصوص مقرر شد نظر شورای همتا در استان لحاظ شود همچنین بخشی از دغدغه‌های شورای شهر، شهرداری و آستان قدس رضوی مربوط به کاهش حد پایین متراژ برای ساخت و ساز بود که این موضوع نیز به‌صورت کامل رفع و اصلاح شد.
شهردار مشهد گفت: موضوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری از دیگر موارد بود که سرمایه‌گذاران و مدیران می‌خواستند مشکلات مربوط به این پروژه‌ها در مشهد و با محوریت دستگاه قضا و در محل پروژه تعیین تکلیف شود که این مهم نیز در مصوبه لحاظ  و مصوب شد به ۱۴۳ پروژه سرمایه‌گذاری با محوریت دستگاه قضا رسیدگی شود و اختیار بررسی موضوع به کمیسیون ماده پنج استان داده شد.

خراسان شمالی هم از آب دریای عمان سهم می‌گیرد

بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: استانداران منطقه پنج کشور با گنجاندن خراسان شمالی به‌عنوان یکی از استان‌های هدف طرح انتقال آب دریای عمان به شمال شرق کشور موافقت کردند.
به‌گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی اعلام کرد: این تصمیم در نشست کارگروه این منطقه شامل استانداران خراسان رضوی، جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، که در چابهار برگزار شد، مصوب و برای بهره‌مندی خراسان شمالی از طرح انتقال آب دریای عمان به مسئولان کشوری ارائه شد.
شجاعی با بیان اینکه طرح انتقال آب دریای عمان به استان ها، باید نگاه به حال و آینده این مناطق باشد، افزود: با توجه به شرایط کارشناسی شده در خراسان شمالی که لزوم بهره‌مندی این استان از این طرح را اثبات می‌کند و برای هموار شدن مسیر توسعه صنعت در این خطه و نیز به منظور حفظ منافع مردم؛ خراسان شمالی نباید از این طرح بی‌بهره شود.
بر اساس مطالعات صورت گرفته با اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، در مجموع امکان برداشت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریا فراهم می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7571/6/570095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها