عارف: اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند



محمد رضا عارف تأکید کرد که اصلاح‌طلبان هیچ گاه از روحانی عبور نکرده و نخواهند کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در نشست جامعه اسلامی دانشجویان حاضر بود، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اصلاح‌طلبان از چه زمانی عبور از روحانی را کلید زدند گفت: ما هیچگاه از دولت روحانی عبور نکرده و عبور نخواهیم کرد به دولت آقای روحانی نقد جدی داریم اما توهین‌های اخیر به رئیس‌جمهوری در اصفهان را خلاف اخلاق می‌دانیم و سؤال جدی است چرا جامعه اسلامی دانشجویان در برابر توهین به رئیس‌جمهوری سکوت کرده است. به گزارش برنا، وی با بیان اینکه در مجلس دهم دستاوردهای مهمی داشتیم ادامه داد: یکی از دستاوردها این بود که با گفت‌و‌گو اصولگرایان را متقاعد کردیم از برچسب زدنها دست بردارند به همین دلیل آنها دیگر ما را خائن و ضد دین نمی‌شناسند.عارف در همین زمینه گفت: در یک دهه گذشته افرادی که به اتهام جاسوسی محاکمه و اعدام شده‌اند متعلق به کدام جریان سیاسی بوده‌اند؟ مطمئناً متعلق به جریان اصلاح‌طلب نبوده‌اند.
وی با بیان اینکه هر دولتی که روی کار می‌آید باید حمایت شود و چوب لای چرخش گذاشته نشود، گفت: شکست دولت شکست مردم و نظام است دولت باید قوی به پیش برود البته توقعات از دولت یازدهم و دوازدهم بالاتر از این بود که باید شرایط اقتصادی کشور را هم در نظر بگیریم و ببینیم در این شرایط دولت چه اقداماتی داشته است.
عارف با بیان اینکه بخشی از جریان اصولگرا جریان انحرافی نامیده شدند، تصریح کرد: متأسفانه هنوز تریبون‌های کل نظام در اختیار یک جریان خاص است. نماینده سابق مجلس با بیان اینکه نباید خود را قیم مردم بدانیم، تصریح کرد: راهبرد جناح راست متأسفانه مشارکت پایین در انتخابات پیش رو است و اگر این اتفاق بیفتد قطعاً برنامه‌هایی را که غربی‌ها برای ما آماده کرده‌اند محقق می‌شود نظر دموکرات‌ها اجماع‌سازی علیه ایران است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه نقدهایی نیز به جنبش دانشجویی وارد دانست و گفت: کاهش همدلی و صمیمیت بین تشکل‌ها، عدم تحمل رقیب و تلاش برای حذف رقیب، انشعاب‌های مختلف، درگیری به مسائل حاشیه‌ای، نگاه کوتاه مدت به مسائل و فراموش کردن ارزش‌ها و برچسب‌های غیر اخلاقی به یکدیگر زدن و کمرنگ شدن دغدغه‌های انقلابی تأثیرپذیری از جریان‌های بیرون دانشگاه و بی‌اعتمادی به نهادهای دولتی و حاکمیتی و نیز نزدیکی بیش از حد به برخی نهادهای حاکمیتی از جمله چالش‌های جدی جنبش دانشجویی در مقطع فعلی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7571/3/570084/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها