واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری خبرداد

تمهید سازوکاری برای بهره‌مندی مردم از تعطیلات نوروزی



رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی در دوران نوروز ادامه می‌یابد، اعلام کرد که در صورت همکاری مردم، از آنجایی که در یک سال گذشته به سفر نرفته‌اند، سازوکار جدیدی برای تعطیلات نوروزی خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز گذشته در حاشیه نشست هیأت دولت گفت: برای برنامه نوروزی سختگیری‌های ما مقداری ادامه می‌یابد، اما در صورت همکاری مردم، ستادهای استانی و استانداری‌ها و وجود وضعیت مناسب تا پایان اسفند، با توجه به اینکه مردم در یک سال گذشته سفر نرفته‌اند و بتوانند از این فرصت استفاده بهتری داشته باشند، سازوکار جدیدی را برای تعطیلات نوروزی خواهیم داشت.
او اضافه کرد: برخلاف گذشته که چند شهر و استان هدف گردشگری بودند و شاهد تراکم در شمال، مشهد، شیراز و اصفهان بودیم، به دنبال این هستیم تا با یک ساز و کار جدید اهداف و مقاصد گردشگری را به استان‌های دیگر نیز منتقل کنیم.
واعظی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از فرصت یک ماه باقی مانده تا پایان سال به‌خوبی استفاده کنیم و مردم همکاری کنند و در این صورت سعی می‌کنیم مردم تا ایام تعطیلات مقداری آزادی تردد و سفر داشته باشند.
خوش‌بینی به تصویب اف‌ای‌تی‌اف
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه ضمن استقبال از اینکه نتایج بررسی لوایح مرتبط با «اف.ای.تی.اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان سال اعلام می‌شود، اظهارکرد: ‌در گذشته برخی بر این باور بودند چون ترامپ بنا را بر تداوم فشار حداکثری گذاشت، اگر در مجمع تشخیص هم تصمیم بگیریم، باز هم این تصمیم کارآیی نخواهد داشت، اما مسأله این است که امروز ورق عوض شده و علائمی که از رؤسای جمهور کشورها و اظهارنظرهای داخل امریکا مطرح می‌شود، درباره بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها است. ‌
واعظی با بیان اینکه به احتمال زیاد تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: باید برنامه‌ریزی مجمع تشخیص به گونه‌ای باشد تا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها تعاملات بانکی را هم داشته باشیم. اگر تحریم‌ها برداشته شود و روال تعاملات بانکی به قبل بازنگردد، پاسخی برای مردم نداریم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به برخی انتقادها نسبت به انتصاب استاندار سابق خوزستان به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد، ارزیابی‌ها درباره وی را نادرست دانست و با بیان اینکه استاندار خوزستان از استانداران خوب محسوب می‌شود که توانسته این استان حساس را به‌خوبی اداره کند، تصریح کرد: وزارت کشور معیارهایی را برای ارزیابی استانداران در نظر گرفته است. گویا یکی از این موارد دست مطبوعات افتاده و نمی‌دانم چگونه از وزارت کشور خارج شده، اما هرچه هست، درست نیست که براساس این کاغذ یک استاندار را ارزیابی کنیم.
او اضافه کرد که علاوه بر مدیریت خوب شریعتی در خوزستان، در این ایام بسیاری از نمایندگان، مردم و مسئولان استان از ما درخواست کردند تا اجازه دهیم تا استاندار خورستان در سمت خود باقی بماند، بنابراین نباید با مدیران خود این‌گونه برخورد کنیم.
واعظی درباره اظهارات دادستان پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در کی یف مبنی بر اینکه تردیدها در این زمینه بیشتر شده است، یادآور شد: در تماس‌هایی که میان مسئولان ایران و اوکراین بود همه آنچه می‌خواستند بدانند به آنان اطلاع داده شد. دادستان پرونده در جلسات چنین اظهاراتی نکردند، اما شاید به عنوان یک کار تبلیغاتی سخنانی گفتند که خیلی در جریان پشت پرده این مطلب نیستم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با تشکر از مجلس شورای اسلامی بابت همکاری با دولت در تصویب کلیات لایحه بودجه گفت: ما برخی از پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون تلفیق را که فکر می‌کردیم قابل اجراست و برای بودجه کشور مفید است پذیرفتیم. آنان هم هر جا را که فکر می‌کردند قابل اجرا نیست مشخص کردند و نتیجه این شد که در ستاد اقتصادی دولت پیشنهادات خود را ارائه کردیم که در مجلس هم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و با رأی خوبی هم تصویب شد.
او با بیان اینکه نباید فضای خوب به وجود آمده بین دولت و مجلس در ارتباط با بودجه را با اظهار‌نظر یک یا دو نفر از کمیسیون تلفیق یا در بیرون کمیسیون تلفیق به موضوع اختلافی تبدیل کنیم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فضای خوبی است و دولت و مجلس با هم همکاری می‌کنند تا هفته آخر اسفند بتوانیم بودجه را داشته باشیم.
فتوای رهبری به قوت خود باقی است
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره اظهارات وزیر اطلاعات راجع به سلاح هسته‌ای نیز با بیان اینکه موضع نظام و دولت در این موضوع هیچ تغییری نکرده و فتوای رهبری به قوت خود باقی است، تصریح کرد: این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند. او درباره احتمال دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس‌جمهوری در سفر به تهران نیز گفت: باید ببینیم موضوعات وی چیست و ملاقات تشریفاتی با رئیس جمهوری نخواهیم داشت، مگر اینکه ببینیم مباحث او در چه سطحی است تا با رئیس جمهوری دیدار داشته باشد.
واعظی درباره توقف اجرای پروتکل الحاقی نیز با بیان اینکه البته عضو پادمان هستیم و بر اساس پادمان و بر اساس همکاری با آژانس مجموعه‌ای از کارهایی که در ارتباط با همکاری‌های ایران و آژانس داوطلبانه نپذیرفته بودیم، اما کار را انجام می‌دادیم، افزود: چیزی برای پنهان‌کاری نداریم و بر‌اساس آنچه که الان برای صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌دهیم با مدیرکل آژانس به تفاهم می‌رسیم اما جلو بازرسی‌های سرزده آژانس را می‌گیریم.
او درباره گزارشات ارسالی از وضعیت یک زندانی و در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست در دولت کمیته‌ای برای همکاری با قوه قضائیه و پیگیری این موضوعات تشکیل شود، اظهار کرد: هنوز گزارش کاملی از طریق وزیر دادگستری یا مرجعی دیگر دریافت نکرده‌ایم. تاکنون درباره موضوع بحثی نداشته‌ایم. بنابراین نمی‌توانم چیزی بگویم که موضع دولت باشد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/1/569938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها