شکایت کارگردان معروف که اثرش سرقت شد


گروه حوادث: همزمان با شکایت یکی از کارگردانان معروف کشور مبنی بر سرقت و انتشار غیرمجاز اثر سینمایی وی در شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: چند روز قبل یکی از کارگردانان معروف کشور با طرح شکایتی از «سرقت و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی وی در قالب فیلم سینمایی در سایت‌ها و کانال‌های فضای سایبری» خبر داد و بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان فنی پلیس فتا برای رسیدگی قرار گرفت.  پس‌از بررسی‌های تخصصی و کشف ادله دیجیتال جرم، افراد مرتبط با این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از احضار و تحقیقات تکمیلی، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره‌برداری یا انتشار غیرمجاز از آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است»، به متخلفان این حوزه هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد و گفت: هر گونه بهره‌برداری و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی توسط سودجویان که به‌دلیل کسب منافع مالی و جذب مخاطب در کانال‌ها و پیج‌های شخصی صورت می‌پذیرد باعث به‌وجود آوردن خسارت‌های مادی و معنوی به دست اندرکاران تولید آثار سینمایی می‌شود.
سرهنگ پاشایی افزود: به طور معمول در چنین پرونده‌هایی مشخص می‌شود یکی از علت‌های اصلی افشا و انتشار آثار تولیدی شاکیان رعایت نکردن پروتکل‌های امنیتی نگهداری آثار تولیدی بوده است. در بعضی موارد نیز شاهد انتشار غیرمجاز این آثار توسط سایر دست اندرکاران تولید هستیم و این مقوله شامل سریال‌های تلویزیونی که در حال پخش است نیز می‌شود.
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا به سینماگران و تولیدکنندگان آثار سینمایی توصیه کرد محتواهای تولیدی در عرصه رسانه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های امنیتی در جای مناسب ذخیره شود و با فیلتر کردن دسترسی سایر افراد و حتی اعضای تیم تولید که می‌توانند به‌صورت سهوی و عمدی زمینه ساز انتشار آثار باشند، از وقوع این گونه جرایم جلوگیری کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/12/569813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها