چشم اصفهانی‌ها به تالارهای موسیقی و هنر روشن شد




حمیرا حیدریان
خبرنگار
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان از بهره‌برداری تالار هنر اصفهان در سال 1400 خبر داد. کار بازسازی این تالار به پایان رسیده اما شیوع کرونا اجازه نداد تا در سال 99 به بهره‌برداری برسد.
«مهدی تمیزی» معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: دوتالار تخصصی خورشید و هنر که مربوط به هنر موسیقی و تئاتر است پس از 20 سال از زمان ساخت آن‌ها، مورد بازسازی کامل قرار گرفت. در این مرمت و نوسازی تأسیسات جدیدی از جمله سالن کوچک، اصلاح استانداردسازی پلاتوهای تمرین، ساخت اتاق فرمان مستقل برای سالن کوچک با تجهیزات، تعمیر سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی، احیای سالن کنفرانس سالن کوچک، اصلاح ورودی تالار و رمپ‌گذاری برای معلولان، تعمیر تجهیزات نور و صدا به آن افزوده شد. کار مرمت و بازسازی این تالارها از دوسال گذشته کلید خورد که چند روز قبل با پایان کار با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان بار دیگر افتتاح شد.
مهدی تمیزی با بیان اینکه تالار خورشید و هنر در نوع خود منحصر به فرد بوده و در استان اصفهان جزو بهترین‌ها هستند، افزود: این دو تالار تخصصی بود و تجهیزات کاملی در آن تعبیه شده است. بجز تالار خورشید که به‌صورت اختصاصی در حوزه موسیقی فعالیت دارد و متعلق به بخش دولتی است تنها یک تالار موسیقی دیگر به‌صورت تخصصی کار می‌کند که متعلق به بخش خصوصی است و در ملک شهر اصفهان قرار دارد. همچنین تالار هنر که به طور اختصاصی به کار اجرای تئاتر می‌پردازد در نوع خود بسیار مجهز و در استان اصفهان برترین است. البته در مجتمع فرهنگی فرشچیان که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نیز تالار تئاتر وجود دارد اما در تالار هنر سعی شده تمامی امکانات تخصصی به کار گرفته شود.
وی میزان ظرفیت سالن ‌های اصلی تالار هنر و سرای خورشید را به ترتیب 280  و240 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: تالار هنر دارای دو سالن اصلی و بالکن است که ظرفیت بالکن 45 نفر و سالن پایین 280 نفر است. در این تالار 4 پلاتوی تمرین تئاتر، 2 اتاق گریم نمایشی، یک سالن جلسات با ظرفیت 40 نفر، کارگاه ساخت عروسک، 2 اتاق آرشیو لباس و اکسسوری، فضای جنبی سن سالن اصلی ویژه کارگاه ساخت دکور و... است. همچنین ظرفیت سالن اصلی هنر سرای خورشید 240 نفر و با 5 کلاس آموزش موسیقی و تجهیزات صوتی به‌روز و ضبط اجرای موسیقی است. وی با بیان اینکه در سال 1400 این دو تالار هنری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: امیدواریم با کاهش و پایان بیماری کرونا شاهد بهره‌برداری این تالارها باشیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/6/569791/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها