دیگه چه خبر؟


توضیح درباره وضعیت «بهنام محجوبی» در زندان
 
 خبر اول اینکه، در پی مسمومیت محکومی به نام بهنام محجوبی در یکی از بیمارستان‌های تهران، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران در اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف، نسبت به این واقعه اعلام کرد: فرد مورد اشاره، دارای سابقه بیماری بوده و به همین دلیل در جریان تحمل محکومیت، تحت نظر پزشک قرار داشته است. زندانی محجوبی از ابتدای امسال تاکنون نیز هیچ درخواست ملاقاتی بجز یک مورد نداشته است، در تاریخ ۷ بهمن ۹۹ مادر وی درخواست ملاقات داشته‌اند که ملاقات هم انجام شده است. به گزارش ایسنا، اداره کل زندان‌های تهران افزوده: در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ با نظر مرجع قضایی به دلیل بیماری محکوم مورد اشاره با تعویق اجرای مجازات وی موافقت می‌شود مشروط به اینکه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت خارج شدن از زندان اخذ شود این موضوع همان زمان رسماً و به صورت کتبی به وی ابلاغ می‌شود. متأسفانه در روزهای گذشته، این محکوم دچار مسمومیت شده که بلافاصله جهت درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شود. اداره کل زندان‌های تهران با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه و ادعای هم اتاقی‌های وی نشان می‌دهد زندانی محجوبی بر اثر مصرف بیش از حد دارو مسموم شده تأکید دارد: موضوع علت مسمومیت وی در حال بررسی دقیق و فوری است و نتیجه نهایی پس از بررسی پزشکی و قضایی اعلام می‌شود. این محکوم در غائله خیابان گلستان هفتم در سال ۹۶ دستگیر و پس از طی همه فرایندهای قضایی، به تحمل حبس محکوم گردیده بود.

فریدون عباسی: در مسکو بازداشت نشدم

 خبر دیگر اینکه، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس که اخیراً به‌همراه محمدباقر قالیباف به مسکو سفر کرده بود خبر بازداشتش را تکذیب کرد و گفت که انتشار این شایعه برای تخریب سفر هیأت پارلمانی به مسکو، بوده است. به‌گزارش خانه ملت، وی توضیح داد: به جهت اینکه نام من سال‌ها قبل در میان دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سازمان ملل ارسال شده بود، تنها برای دقایقی روند چک و تأیید گذرنامه با تأخیر همراه شد.عباسی تأکید کرد: نام من در گذشته در فهرست تحریم‌ها قرارداشت و همین مسأله باعث بروز آن مسأله شد که رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه وقتی به استقبال ما آمد از همین مشکل کوچک و تأخیر ایجاد شده عذرخواهی کرد.

عمان: کانال‌های ارتباطی مستقیم میان
واشنگتن و تهران باز است

 شنیدیم که، وزیر خارجه عمان با اشاره به روابط خوب کشورش با ایران و امریکا، بر آمادگی کشورش برای حل تنش‌ها در منطقه تأکید کرد. به گزارش ایسنا، بدر البوسعیدی در گفت‌وگو با اندیشکده «شورای آتلانتیک» که مقر آن در امریکا است گفت: سیاست خارجه کشور عمان بر اساس همکاری و صلح است. وی تأکید کرد: ما آماده هستیم که از هر طریقی کمک کنیم تا نابسامانی و تنش‌های منطقه به پایان برسد، ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و همزمان با امریکا نیز روابط خوبی داریم. معتقدم که راه کانال‌های ارتباطی مستقیم میان تیم‌های سیاست خارجی واشنگتن و تهران باز است و مانعی برای فعال کردن این کانال‌ها نمی‌بینم. وزیر خارجه عمان گفت: توافق هسته‌ای ایران مهم‌ترین دستاورد امریکا در منطقه در طول چندین سال است و بازگشت به این توافق به نظر من اقدام تکمیلی مهمی برای این دستاورد به شمار می‌رود و در آینده نیز نتایج بسیار خوبی به‌دنبال خواهد داشت.

شکایت از آذری جهرمی در زنجان صحت ندارد

 با خبر شدیم که، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، ادعای رئیس کل دادگستری زنجان مبنی بر تشکیل پرونده قضایی برای وزیر ارتباطات را تکذیب کرد. اخیراً روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان به نقل از رئیس کل این دادگستری از تشکیل پرونده قضایی علیه «یکی از مسئولان کشور» در پی «صحبت‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام» خبر داده بود. اگر چه در این خبر نامی از آذری جهرمی برده نشده بود، اما با توجه به بازتاب سخنان وزیر ارتباطات در زنجان معلوم بود که منظور همین عضو کابینه است. با این حال «مهدی کشت دار» مدیر مسئول خبرگزاری میزان در توئیتی اعلام کرد که اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب زنجان علیه یکی از وزرای دولت، به هیچ وجه صحت ندارد.

تکذیب ادعای ضد ایرانی در اتیوپی

 دست آخر اینکه، سفارت ایران در اتیوپی ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر نقشه ایران در حمله به سفارت امارات عربی متحده در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی را رد کرد.به گزارش عصرایران، نیویورک تایمز دوشنبه 27 بهمن با استناد به منابع امریکایی و اسرائیلی مدعی شد که دستگیری 15 نفر در اتیوپی باعث خنثی شدن بخشی از «برنامه ایران علیه دیپلمات‌های امارات متحده عربی» شده است.مقامات اتیوپی‌ اعلام کردند فردی به‌نام «احمد اسماعیل» که با همکاری «سرویس‌های اطلاعاتی آفریقایی، آسیایی و اروپایی» در سوئد دستگیر شده، سرکرده این عملیات بوده است. سخنگوی رسانه‌ای سفارت ایران در اتیوپی با رد این ادعا افزود: این اتهامات بی‌اساس از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته می‌شوند.تیم رسانه‌ای سفارت ایران اعلام کرد: نه اتیوپی و نه امارات هنوز در مورد مداخله ایران در این حمله اظهار نظری نکرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/3/569774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها