جشنواره به روایت آمار


۴۳ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال و تلفیقی در سی‌و‌ ششمین جشنواره موسیقی فجر شرکت دارند. این دوره شاهد 57 اجرا خواهد بود. با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا، تمامی اجراها ضبط و از طریق سایت‌های جشنواره موسیقی فجر(fajrmusicfestival.com)، انجمن موسیقی ایران(nay.ir) و تیوال (tiwall.com) که به‌عنوان بسترهای پخش مجازی جشنواره معرفی شده‌اند پخش خواهند شد و مخاطبان می‌توانند براساس زمان‌بندی مشخص‌شده در جدول، به‌صورت رایگان اجراهای صحنه‌ای سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر را مشاهده کنند.

گروه‌های بخش موسیقی نواحی:

«ایستیم» از خراسان با هنرمندی مهرداد باغچی و شاهین علیزاده، گروه «آواری اصلان کتول» از گلستان با هنرمندی علی اصلانی کتولی، گروه موسیقی «دالاهو» از کرمانشاه با هنرمندی هوشنگ امیران، گروه «هاوا» از کردستان با هنرمندی ناصح بهرام بیگی، گروه «آیریتین» از ترکمن باهنرمندی تاج محمد یلقی، گروه «انوارجام» از تربت جام با هنرمندی محمدفاروق درپور و گروه موسیقی «وحید اسدالهی» از آذربایجان.

گروه‌های بخش موسیقی دستگاهی:

«سپندار» با هنرمندانی چون حسین علیشاپورونوید توسلی، گروه «به یاداستاد» مظفر شفیعی و حسام اینانلو، گروه موسیقی «اقبال آذر» با سرپرستی سبحان مهدی‌پور، گروه «ژآو» به هنرمندی امیر ناصر رنجبر و نوید نوروزی، گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا، گروه موسیقی «بانگ نو» با هنرمندی نسترن هاشمی و مهیار شادوران، گروه موسیقی«نوای سیمره» به سرپرستی و خوانندگی مهران غضنفری، گروه موسیقی «همنوازان چکاد» با هنرمندی مجتبی عسگری و حامد خدامی، گروه موسیقی «خاوران» با هنرمندی علی حق شناس.

گروه‌های بخش موسیقی ارکسترال:

ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیرحیدریان، ارکستر «پارسوآ» به رهبری احمد مقدسی زاده.

گروه‌های بخش موسیقی بین‌الملل:

تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس(دونوازی گیتار و ویلنسل) از اتریش، دوئت ویلا مادلنا(دونوازی آکاردئون و کلارینت و ساکسوفون) از اتریش، تریوی جز فولبرشت(سه نوازی ساکسوفون، آوا و الکتریک و گیتار) از آلمان و تکنوازی پیانو موریس ارنست از آلمان و دوئت فراتا دی پالما(دونوازی پیانو و ویلن) از ایتالیا.

گروه‌های بخش موسیقی تلفیقی:

اجرای گروه ماهیما با خوانندگی حجت اشرف‌زاده، گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، میلاد درخشانی، گروه ترانه باران با خوانندگی قاسم افشار، حمید غلامعلی.

گروه‌های بخش موسیقی کلاسیک:

اجرای «نگاهی از کنج» به سرپرستی ربکا آشوقیان، گروه کرشهرتهران به رهبری مهدی قاسمی، گروه کر اردیبهشت به هنرمندی حمید عسگری، اجرای «آنسامبل نیواک» با نوازندگی گلریز و ژابیز زربخش، اجرای سوئیت برای قیچک و قانون وکوئیتت زهی رسپینا با هنرمندی بهزاد عبدی، اجرای «کوارتت زهی نماد» با سرپرستی ستاره بهشتی، اجرای هنرستان موسیقی دختران وهنرستان موسیقی پسران، رسیتال پیانو دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/14/569702/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها