اخبــــار



وزیر ارتباطات خبر داد
 اجرای فاز نخست اتصال ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرام خود از افتتاح فاز نخست اتصال ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت خبر داد.
به گزارش«ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: حدود یک ماه قبل به این بچه‌ها قول دادم که همه ۱۲۰۰ روستای باقی مانده سیستان ‌و بلوچستان را به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم. کارها خوب پیش رفت و همین هفته برای افتتاح فاز اول و همچنین تسریع در اقدامات فاز دوم، دوباره به زاهدان می‌روم.
وزیر ارتباطات در ادامه نوشت: سرزمین سیستان ‌و بلوچستان گیرایی بالایی دارد. مردم مهربان و صبور، پر از استعدادهای بی‌نظیر. امیدوارم با اتصال آنها به اینترنت، زمینه بیشتری برای بروز توانمندی‌های‌شان فراهم آورد.
اوایل دی‌ماه وزیر ارتباطات به مدت ۱۰ روز همراه با معاونان خود برای توسعه ارتباطات روستایی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرد تا از نزدیک مسائل و مشکلات این حوزه را رصد ‌کند. وی در این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری و مراحل توسعه ارتباطات را برنامه‌ریزی کرد. پس از او هر هفته یکی از معاونان وزارت ارتباطات در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردند تا روند توسعه ارتباطات را از نزدیک پیگیری کنند.

ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا برگزار شد

ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا (Iotex2021) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.به‌گزارش ایرنا، این نمایشگاه دو روزه در میانه رویداد «هفته ایران دیجیتال» با حضور اپراتورهای تلفن همراه کشور و فعالان حوزه اینترنت اشیا برگزار شده و در طول زمان برگزاری آن از محصولات و خدمات بومی در حوزه اینترنت اشیا با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی می‌شود.
نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری باندهای فرکانسی 5G، رونمایی از اپراتور اینترنت اشیا، سامانه کشاورزی هوشمند، گجت‌های سلامت هوشمند، معرفی گیت‌وی مانیتورینگ خطوط تولیدی صنعتی، رونمایی از برنامه‌های 5G اپراتورهای تلفن همراه و معرفی سامانه اتصال ساختمان‌ها به آتش‌نشانی، از رویدادهای این نمایشگاه خواهد بود.گفتنی است سومین رویداد هفته ایران دیجیتال از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و امروز۲۸ بهمن‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

جدال گوگل با قانونگذاران استرالیایی

گوگل در تازه‌ترین اقدام برای ناکارآمد نشان دادن قانون استرالیایی، با Seven West Media نخستین رسانه بزرگ این کشور قراردادی امضا کرده تا در ازای پرداخت هزینه، اخبار آن را در پلتفرم «نیوز شوکیس» خود منتشر کند.
به‌گزارش مهر، قرارداد میان دو شرکت در حالی امضا می‌شود که دولت استرالیا سعی دارد با تصویب قانونی شرکت‌های فناوری را مجبور کند در ازای انتشار اخبار، هزینه پرداخت کنند. رسانه سون در حالی با گوگل قرارداد امضا کرده که رقبای استرالیایی دیگر آن از جمله «نیوز کورپ» و«ناین انترتینمنت» نتوانستند با این شرکت فناوری امریکایی به توافق برسند و درعوض از تصویب قانون توسط دولت پشتیبانی می‌کنند.تاکنون فقط رسانه‌های آنلاین و یک روزنامه محلی با گوگل قرارداد امضا کرده‌اند تا در ازای انتشار محتوایشان در پلتفرم «نیوز شوکیس» مبلغی دریافت کنند. استرالیا نخستین کشوری است که سعی دارد با تصویب قانونی شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس‌بوک را وادار کند در ازای انتشار اخبار رسانه‌های محلی، به آنها هزینه پرداخت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/9/569687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها