آمادگی پایانه مرزی میلک برای جایگزینی با مرز دوغارون




زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی پایانه مرزی میلک جهت استفاده تجار و صادرکنندگان کشور به‌عنوان مرز جایگزین دوغارون در پی حادثه آتش‌سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان خبر داد.
 ایوب کرد، تصریح کرد: بروز آتش‌سوزی و متعاقب آن انفجار و حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان در 25 بهمن ماه جاری موجب توقف تردد از مرز دوغارون و بروز مشکلات متعدد برای تجار در این مرز شد. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت خاص پایانه مرزی میلک انتظار می‌رود در روزهای آتی بیشتر کالاهای صادراتی و ترانزیت جهت ورود به کشور افغانستان به سمت این پایانه مرزی سرازیر شوند.
 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه مرز میلک در تحکیم روابط و مناسبات تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری و تسهیل تردد اعلام کرده است. وی تأکید کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی میلک به‌عنوان تنها مرز رسمی سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان تردد می‌کنند که این اداره کل به منظور پذیرش کامیون‌های تجاری مرز دوغارون آمادگی دارد با افزایش ساعت کاری و نیرو این ظرفیت را به دو برابر افزایش داده تا خدمات مطلوب به تجار و صادر کنندگان ارائه شود.
 وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان کمک به رفع مشکلات ملی و منطقه را جزو وظایف خود می‌داند، تأکید کرد: در کنار آمادگی این اداره کل، ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های نظامی و انتظامی فعال در مرز میلک نیز با مغتنم شمردن این فرصت و ارائه بهترین عملکرد موجب ترغیب بیش از پیش تجار به استفاده از این مرز و توسعه صنعت حمل‌ونقل و تجارت در سیستان و بلوچستان شوند.
 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک خاطرنشان کرد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل‌ونقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی‌های این پایانه مرزی است که می‌توان از آن به بهترین نحو برای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/6/569676/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها