قرنطینه در قاره سبز


بنفشه غلامی/ با شیوع گونه‌های جدید کرونا در اروپا، مقامات بهداشتی قاره سبز در حال تدوین مقررات جدید کرونایی هستند. انگلیس از راه‌اندازی هتلی به منظور رسیدگی به وضعیت مسافرانی که از سایر مناطق جهان وارد این کشور می‌شوند، خبر داده است و آلمان ترجیح داده مرزهای خود را به روی همسایگانش ببندد. سایر کشورها نیز به تناسب مقرراتی جدید وضع کرده‌اند.
به گزارش سایت شبکه خبری «دویچه‌وله»، «مت هنکوک»، وزیر بهداشت بریتانیا که کشورش خاستگاه نوع جدید ویروس کرونا با نام «کرونای انگلیسی» است، دیروز ضمن تأکید بر اینکه خود آنها نیز نگران ورود بیماران کرونایی به کشورشان هستند، خبر داد، لندن با توجه به ادامه روند واکسیناسیون در این کشور نگران آن است که مسافران گونه‌های جدید کرونا را وارد انگلیس کنند و از همین رو تصمیم گرفته شده است با تأسیس «هتل قرنطینه» تمام کسانی را که از آفریقای جنوبی و برزیل وارد بریتانیا می‌شوند، به مدت 10 روز قرنطینه کند و پس از اطمینان از سلامتی آنها به آنان اجازه ورود به کشور را بدهد. این افراد باید پول هتل را خود بپردازند. مطابق آمارها تاکنون یک‌چهارم مردم انگلیس دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. اما مسئولان بهداشت و سلامت مردم این کشور نگران آن هستند که این واکسن کارایی لازم را مقابل گونه‌های جدید کرونا بویژه نوع آفریقایی آن نداشته باشد. در حالی که دولت مرکزی بریتانیا این محدودیت را تنها برای آفریقای جنوبی و برزیل گذاشته و تأکید کرده است ورود مسافران 33 کشور به انگلیس با دقت بیشتری انجام خواهد شد. در اسکاتلند که به صورت خودمختار از دولت مرکزی عمل می‌شود، این قانون در مورد ورود همه مسافران اعمال خواهد شد. لندن اعلام کرده تاکنون 5 هزار اتاق در هتل‌هایی مخصوص این کار آماده شده و58 هزار اتاق نیز به همین منظور در حالت آماده باش هستند.
 در همین حال در فرانسه نیز آژانس‌های بهداشتی و بیمارستان‌های محلی، به حالت آماده‌باش رفته‌اند تا با افزایش احتمالی مبتلایان به ویروس کرونا برای خدمت رسانی آماده باشند. به همین منظور عمل‌های جراحی غیر ضروری متوقف شده و تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده‌اند.
اما «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان که چند روز پیش اقرار کرده بود نتوانسته در مبارزه با کرونا پیروز شود و خود را مسئول این ناکامی دانسته بود، مرزهای کشور خود را به روی جمهوری چک و منطقه تیرول شامل غرب اتریش و شمال ایتالیا بست. طبق این قانون جدید تنها کارگران بخش‌های ضروری مثل بهداشت و درمان و یا حمل و نقل و فعالانی که بسته‌های بشردوستانه جابه‌جا می‌کنند، اجازه عبور از این مرزها را دارند. همچنین تمام کسانی که وارد آلمان می‌شوند باید تست کرونا بدهند. دیروز این بررسی‌های مرزی باعث تشکیل صف‌های طویل در جاده‌های جمهوری چک به سمت آلمان شده بود. این در حالی است که جمهوری چک به مدت دو هفته اعلام وضعیت اضطراری کرونایی کرده است. اقدام آلمان باعث انتقادات زیادی در اروپا شده است. کمیسیون اروپا که تأکید دارد برای مبارزه با کرونا در اروپا باید به طور جمعی عمل کرد و کشورها باید از اقدام‌هایی که به تنهایی صورت می‌گیرد بپرهیزند، اقدام آلمان را محکوم کرده و از سران این کشور خواسته است مانع عبور و مرور مسافران نشوند. در همین ارتباط «استلا کریاکیدیس»، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا به روزنامه «آسبورگر آلگمانیه» چاپ آلمان گفت: «نگرانی‌ها بابت کرونای جهش یافته قابل درک است، اما واقعیت این است که نمی‌توان با بستن مرزها جلوی ویروس را گرفت. واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه حل مؤثر در مبارزه با کرونا است.»
اتریش نیز دیروز اعلام کرد قصد دارد کیت‌های خانگی مربوط به تست کرونا را به طور رایگان در اختیار مردم خود قرار دهد. بر اساس این قانون هر اتریشی می‌تواند ماهانه حداکثر 5 بسته تست کرونا از داروخانه‌ها دریافت کند.
ایتالیا هم که هر سال در چنین ایامی میزبان گردشکران اسکی‌باز بود، اعلام کرده محدودیت‌های قابل توجهی در پیست‌های اسکی اعمال کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/4/569665/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها