اخبـــــار




دانشجویان ۶۰ گیگابایت اینترنت دریافت می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت آموزش مجازی برای دانشجویان جایگزین رایگان‌سازی سایت دانشگاه‌ها شد.
به‌گزارش «ایران»، آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نحوه تخصیص یارانه آموزش مجازی، با توجه به شکایات متعددی که از شما دریافت کردیم، در ترم دوم تغییر کرد. با مشورتی که با وزارت علوم داشتیم به‌جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها به هر دانشجو و طلبه، یک بسته ۶۰ گیگابایتی تقدیم می‌کنیم که می‌توانند به سایت ictgifts.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام فقط دو هفته است و امکان تمدید هم وجود ندارد.

مصوبه مقابله با نشر اطلاعات خلاف واقع در فضای مجازی ابلاغ شد

شورای عالی فضای مجازی کشور اقدام به تصویب و ابلاغ الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی کرد.
به‌گزارش «ایران» شورای عالی فضای مجازی کشور الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی مصوب جلسه شصت و هشتم این شورا را با هدف صیانت از سلامت و امنیت روانی جامعه و کاهش آسیب‌های موصوف از طریق تعریف و تعیین اقدامات پیشگیرانه و واکنشی و ارتقاء سطح مسئولیت‏‌پذیری و پاسخگویی هماهنگ و به هنگام برای مقابله با ناهنجاری‏‌ها و پیامدهای آن ابلاغ کرد.بنابر مواد این مصوبه، قوه قضائیه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به ارائه لایحه قضایی مقابله با اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف‏ واقع با پوشش همه ابعاد اقدام کرده و هیأت‏ نظارت بر مطبوعات درگاه‏‌های نشر داخلی را مطابق با شرایط مندرج در قانون مطبوعات به‌عنوان نشریه الکترونیک محسوب و شیوه‏‌نامه جدید نظارت بر تخلفات ناشی از اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف ‏واقع را در چارچوب قانون و آیین‌‏نامه‌‏های موجود تهیه و به اجرا درخواهند آورد.
همچنین براساس این مصوبه سازمان صداوسیما برای آگاه‌سازی افکار عمومی، ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و کاهش میزان اثرگذاری و وزارت امورخارجه با بهره‌گیری از ظرفیت‏‌های حقوقی و دیپلماتیک، برای مقابله با موارد ارجاعی از سوی دستگاه‌های مسئول در خصوص عملیات سازمان‌یافته انتشار اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف ‏واقع علیه منافع و امنیت ملی با منشأ خارجی اقدام خواهند کرد. در این مصوبه برای سکوهای نشر و درگاه‌های نشر جهت مواجهه با پیامدهای اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف‏ واقع وظایفی مقرر شده است.

تحقیقات آمریکا از یک قرارداد خرید جنجالی

کمیسیون تجارت فدرال امریکا تحقیقات گسترده‌ای را درباره توافق شرکت Nvidia برای خرید شرکت Arm آغاز کرد.
به‌گزارش ایسنا، بلومبرگ گزارش داد کمیسیون تجارت فدرال امریکا درخواست‌های اطلاعات را به طرفین ثالث ارسال کرده است.
شرکت Nvidia در سپتامبر قراردادی را با گروه سافت بانک ژاپن برای خرید شرکت طراح تراشه انلگیسی Arm Holdings به ارزش ۴۰ میلیارد دلار امضا کرد.
علاوه بر تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال امریکا، شرکت آلفابت، کوالکام و مایکروسافت به رگولاتورهای ضد انحصارطلبی امریکا درباره این قرارداد شکایت کرده‌اند. شرکت Arm Holdings مالکیت معنوی برای اپل، کوالکام و شمار دیگری از تراشه‌های مورد استفاده در تقریباً همه تلفن‌های هوشمند جهان فراهم می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، سازمان رقابت و بازارهای انگلیس هم در اوایل ژانویه اعلام کرد تحقیقاتی را درباره قرارداد Nvidia برای خرید شرکت Arm آغاز می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7567/17/569605/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها