بنگاه



تقسیط بدهی مالیاتی 4600 فعال اقتصادی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: اجرای طرح جامع نظام مالیاتی موجب شده است تا بیش از ۸۰ درصد درآمدهای افراد قابل شناسایی باشد به نوعی که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان وصول و به خزانه واریز شده است. بهروز مهدلو با اشاره به اینکه بیشترین قبولی دفاتر مؤدیان و کمترین رد دفاتر را در استان اصفهان شاهد هستیم، اظهار کرد: در استان اصفهان 265 هزار پرونده  از مؤدیان حقیقی و حقوقی  وجود دارد و از این میان تنها ۸۰۰ مورد دفاتر در سال جاری رد شد. وی تأکید کرد: تعداد کل اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی در سال ۹۸، ۲۲۰ هزار و ۹۵۰ بوده که ۱۴۲ هزار و ۳۰۳ هزار مورد آن قطعی شد. مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی ۶۴ درصد آنها قطعی شده است، بیان داشت: این موارد در فرآیند حسابرسی مالیاتی قرار نخواهد گرفت. وی تصریح کرد: قطعی شدن اظهارنامه‌ها میزان تنش بین سازمان امور مالیاتی و مؤدیان را کاهش داده  و به خوداظهاری مؤدیان کمک می‌کند، بدین ترتیب حدود ۶۵ درصد پرونده‌ها از پروسه رسیدگی خارج و موجب رضایت ۹۵ درصدی مؤدیان می‌شود. مهدلو با اشاره به اینکه در طول 9 ماه ابتدای سال جاری برای بدهی‌ مالیاتی بیش از چهار هزار و 600 فعال اقتصادی اقساط طولانی مدت تا 25 اسفندماه سال 1403 تبیین شد، ابراز داشت: همچنین هر ماه برای بیش از ۱۰۰ نفر از مؤدیان مالیاتی که قادر به پرداخت بدهی تقسیط شده نبودند، قسط‌بندی مجدد بدهی انجام شد. مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین با اشاره به بخشودگی بیش از ۱۶ هزار جریمه مالیاتی برای فعالان اقتصادی بیان کرد: از تاریخ 16 دی‌ماه سال جاری تا 22 بهمن ماه بخشودگی ویژه جرایم مالیاتی معادل ۶ درصد برای فعالان اقتصادی استان اصفهان تعیین شد.

افتتاح ۹ پروژه صنایع شیر ایران

با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ۹ پروژه صنایع شیر ایران، همزمان در استان‌های تهران، خوزستان و اراک، به بهره‌برداری رسید.
به گزارش شرکت پگاه، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در مراسم بهره‌برداری از 9 پروژه صنایع شیر، با قدردانی از مدیران و کارکنان شرکت‌های پگاه در کل کشور و تأکید بر اینکه افتتاح و راه‌اندازی خطوط جدید تولید در هر کارخانه‌ای مانند راه یافتن خون تازه‌ای در رگ‌های انسان است، گفت: راه‌اندازی هر خط تولید جدید در یک کارخانه باعث انگیزه و کارآمدی بیشتر، ایجاد اشتغال و افزایش تولید و پویایی در آن کارخانه و مجموعه اقتصادی، خواهد شد. عبدالله قدوسی، مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز با قدردانی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت‌های بی دریغ این صندوق از شرکت‌های وابسته گفت: تلاش ما افزایش سودآوری و کمک به بهبود معیشت بازنشستگان است و در این مسیر از همه توان و ظرفیت‌های موجود، استفاده می‌کنیم‌. بر این اساس خط جدید تولید نوشیدنی‌های گازدار و آب میوه در پگاه خوزستان با ظرفیت ۵۰ هزار بطری تولید روزانه و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری، رسید. همچنین دو خط تولید شیر بطری یک لیتری esl با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و حجم تولید ۱۵۰۰ کیلوگرم در ساعت و خط تولید استریل ۲۰۰ سی‌سی با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ هزار دلار و ظرفیت تولید هزار و 800 کیلوگرم در ساعت، در پگاه اراک، افتتاح شد. در این میان خط تولید پنیر سنتی شامل بلغاری و لیقوان با قابلیت دریافت ۳۶ تن شیر با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲ نفر افتتاح شد. خط تولید پنیر uf و بسته‌بندی به ارزش هشت و نیم میلیارد تومان نیز به بهره‌برداری رسید. افتتاح و راه‌اندازی دستگاه اتوماتیک بسته‌بندی پودر mpc با سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد ریال، راه‌اندازی و افتتاح دستگاه کمپرسور خنک کننده با قابلیت افزایش سرما در خط تولید پگاه تهران هم از دیگر پروژه‌ها بود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7567/10/569581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها