اخبــــار




ستاد انتخابات کشور به‌صورت رسمی تشکیل شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تشکیل رسمی ستاد انتخابات در وزارت کشور خبر داد و گفت: در اسفند امسال هیأت مرکزی اجرایی انتخابات را در وزارت کشور تشکیل می‌دهیم. به‌گزارش مهر، سید اسماعیل موسوی در رابطه با برنامه‌ریزی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، گفت: سه‌شنبه هفته گذشته ستاد انتخابات کشور با احکامی که وزیر کشور صادر کرد، رسماً تشکیل شد و جمال عرف، معاون سیاسی وزیر نیز به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور انتخاب و منصوب شد که این امر سبب انسجام و سازماندهی بهتر برای برگزاری انتخابات خواهد بود. وی افزود: در اسفند امسال باید هیأت مرکزی اجرایی انتخابات را در وزارت کشور تشکیل دهیم که این هیأت از معتمدین مردم و تعدادی از مقامات کشور از جمله وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص ثبت‌نام داوطلبین ریاست جمهوری هم بیان کرد: این فرآیند از ۲۱ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و در این زمینه وزارت کشور مقدمات کار را فراهم کرده است. کسانی که واجد شرایط هستند و این توانایی را در خودشان مشاهده می‌کنند با مراجعه به وزارت کشور، در ثبت‌نام انتخابات شرکت کنند. موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا قانون انتخابات تغییر کرده است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قانون انتخابات ورود کرده‌اند اما به‌دلیل ابهامات و ایراداتی که شورای نگهبان از این طرح گرفت و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مغایرت‌هایی با ابلاغ‌های رهبر معظم انقلاب تشخیص داد، طرح مذکور به مجلس برگشت خورد و بنابراین طرح تغییر قانون انتخابات نهایی و تصویب نشده است.

وزیر دفاع: ایران قدرت مطرح موشکی در جهان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز تمام موشک‌های جمهوری اسلامی ایران دقیق و از قدرت انفجاری لازم برای حفظ بازدارندگی دفاعی کشور کاملاً برخوردار هستند. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی با تأکید بر آمادگی کامل دفاعی کشور اظهار داشت: به‌ لطف خداوند متعال امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های مطرح موشکی دنیاست.وی با قدردانی از تلاش متخصصان صنعت دفاعی در نوآوری‌های جدید دفاعی افزود: در صنعت دفاعی و موشکی کشور هر آنچه مورد نیاز است خودمان طراحی و تولید می‌کنیم و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده می‌کنند.وی در پاسخ به این سؤال که «برای گرفتن انتقام از عاملان ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید فخری‌زاده چه اقدامی خواهید کرد»، ادامه داد‌: آنچه مسلم است عاملان و آمران این جنایت حتماً مجازات خواهند شد.امیر سرتیپ حاتمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور بزرگ و دارای مدیریت تفکر راهبردی، در زمان ‌و مکان لازم این مجازات را انجام خواهد داد و این اتفاق بدون تردید رخ خواهد داد.

تلاش برای جمع‌بندی بودجه تا آخر هفته

معاون رئیس‌جمهوری گفت: در تلاش هستیم تا پایان هفته با مجلس شورای اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۰ به جمع‌بندی برسیم. به‌گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: تلاشم بر این است تا اواخر این هفته با مجلس شورای اسلامی به یک جمع‌بندی مشترکی درخصوص بودجه ۱۴۰۰ برسیم. وی افزود: هرآنچه که درباره بودجه ۱۴۰۰ جمع‌بندی و نظر دولت شد به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید.دیروز و در دویست و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای ارائه به مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اصلاحات بودجه در منابع و مصارف با حفظ منطق و شاکله کلی لایحه بودجه انجام شده است. تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم با ارز ترجیحی و همچنین منابع لازم برای حوزه‌های توسعه‌ای کشور، مورد توجه قرار گرفته است.

آزمایش موشک هوشمند ۳۰۰ کیلومتری نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش از آزمایش موشک هوشمند ۳۰۰ کیلومتری نیروی زمینی ارتش در یکی از مناطق کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه دومین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو نزاجا که صبح یکشنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به توانمندی نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه، راکت‌اندازها و راکت‌ها به خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون که با شما صحبت می‌کنم، یگان موشکی نزاجا در یکی از مناطق کشور در حال تست موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر است. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این موشک در رده برد متوسط نزاجا است که به لحاظ دقت و قدرت، اندازه‌گیری می‌شود. سرتیپ حیدری درخصوص مختصات عملیاتی این موشک گفت: این موشک از قابلیت‌های نقطه‌زنی، هوشمندی و اتوماسیون برخوردار است و آماده دفاع از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جوی مختلف می‌باشد. وی گفت: تلاش می‌کنیم تا تسلیحات‌مان در این حوزه اولاً هوشمند و ثانیاً از قابلیت اتوماسیون برخوردار باشند و ثالثاً نقطه‌زن باشند.

پیامی برای خروج از سوریه دریافت نکرده‌ایم

 دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که ایران تاکنون پیامی برای ترک سوریه از سوی مقامات این کشور دریافت نکرده است. به‌گزارش ایسنا، علی اصغر خاجی افزود: هدف از حضور ایران در سوریه مبارزه با داعش و گروهک‌های تروریستی است اما رژیم صهیونیستی اگر بخواهد از خطوط قرمز عبور کند با پاسخ سختی مواجه خواهد شد و از رفتارهای خود پشیمان می‌شود.خاجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان خروج نیروهای ایرانی از سوریه گفت: ایران تاکنون هیچ پیامی مبنی بر خارج کردن نیروهایش از سوریه دریافت نکرده است، ما به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور داریم و حضور ما مستشاری-نظامی است و تا زمانی که ملت و دولت سوریه تمایل دارند حضور ما ادامه خواهد داشت. وی تأکید کرد: کسانی باید سوریه را ترک کنند که به‌صورت غیر قانونی آمدند و خاک این کشور را اشغال کردند، اینها باید خاک سوریه را ترک کنند. مناطق مختلف سوریه باید تحت حاکمیت این کشور و در سیطره دولت این کشور باشد زیرا این دولت به‌دنبال ایجاد امنیت است.

دوچرخه‌سواری زنان یعنی توهین به خدا

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب و در واکنش به حواشی به وجود آمده در راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهر اظهار داشت: عده‌ای جوان بی‌تجربه یک اشتباهی مرتکب شده و به رئیس‌جمهوری توهین می‌کنند، متوجه می‌شویم که فوراً جلسه شورای تأمین انجام می‌شود و ظاهراً توهین به مخلوق از توهین به قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن مهدوی افزود: اعضای شورای تأمین اصفهان پاسخ دهند که توهین به مخلوق یا توهین به خالق مهم‌تراست که شهردار اصفهان چند سال است از رفتارهای غیرشرعی همچون دوچرخه‌سواری دختران دفاع می‌کند. مهدوی گفت: حتی برخی مسئولان در مقابل اقدامات خلاف شرع آن را ترویج کردند و جلوی آن را نگرفتند؛ استاندار سابق اصفهان در جهت ترویج این اقدامات تصاویر آنها را ترویج داد و کسی هم دم نزد، موضوعی که حتی از طریق‌ رسانه‌ها نیز منتشر شد. وی بیان داشت: منتظریم ببینیم که مسئولان چگونه در قبال هتک حرمت و اقدامات خلاف شرع برخورد می‌کنند که اگر اقدامی صورت نگرفت طور دیگری برخورد خواهیم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7567/2/569549/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها