چگونه سرعت اینترنت را افزایش دهیم؟




امروزه اینترنت به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده و تقریباً همه اعضای خانه به‌طور همزمان به اینترنت متصل هستند و کاربران برای لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوترهای خانگی، گوشی‌های هوشمند، محصولات متصل به اینترنت(IOT)، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، سرویس‌های پخش موسیقی و فیلم و... تقاضای پهنای باند دارند؛ موضوعی که گاه باعث می‌شود تا سرعت اینترنت بسیار پایین تر از حد انتظار کاربران شود. کرونا هم به افزایش میزان استفاده از اینترنت دامن زده و دورکاری و آموزش آنلاین و سرعت کم اینترنت، گاه باعث دردسرهایی می‌شود. اما بهتر است بدانید راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد.
به گزارش سایت پلیس فتا، چند ترفند ساده برای بالا بردن سرعت اینترنت بدون ارتقای برنامه اینترنت شما وجود دارد که در این بخش به یکی از آن‌ها یعنی محدود کردن پهنای باند رزرو اشاره می‌شود. همگام با رشد فزآینده روزانه کاربران اینترنت، پهنای باند اینترنت تقسیم شده و متعاقباً کندی سرعت آن را در پی دارد.
همچنین برخی محدود کننده‌های پهنای باند نیز وجود دارند که برای همیشه به‌صورت رزرو شده بر روی کامپیوتر باقی می‌ماند.این پهنای باند برای استفاده سیستم بوده و به صورت پیش فرض به سیستم اختصاص یافته است که می‌توان آن را اصلاح کرد. اگر بخواهیم به مراحل اصلاح محدودیت پهنای باند رزرو شده اشاره کنیم باید گفت که در گام نخست ابتدا بر روی منوی start کلیک کرده وgpedit.mst را بدون علامت نقل قول تایپ کنید.
گام دوم: حالا یک باکس دیالوگ به نام Local policy group editor  باز خواهد شد. بر روی فولدر Administrative Template  در سمت چپ داخل باکس دیالوگ کلیک کنید. حالا در سمت راست همین باکس، گزینه Network را انتخاب کرده و در نهایت از لیست سمت راست زیر  Settings بر روی QoS packet schedules کلیک کنید.
گام سوم: بر روی Limit reservable bandwidth  دوبار کلیک کنید. حالا با یک باکس دیالوگ قابل رزرو محدوده روبه‌رو می‌شوید که به صورت پیش فرض گزینهNot configured را انتخاب کرده است.
گام چهارم: گزینه Enable را انتخاب کرده و محدوده پهنای باند را از 20 تا 0 درصد تنظیم کنید و در نهایت آن را با Ok تأیید کنید.
با همین چند کلیک ساده حالا شما موفق شده‌اید پهنای باند رزرو شده را از حالت محدود و تخصیص یافته رها کرده و اینترنتی پرسرعت را تجربه کنید. این ترفند تقویت کننده اینترنت، سرعت اینترنت شما را 20 تا 30 درصد افزایش می‌دهد. ازسوی دیگر بدون رزرو پهنای باند، فاکتورهای زیاد دیگری  وجود دارد که باعث کندی اینترنت شما می‌شود. این موارد می‌توانند نرم‌افزاری به روز نشده مثل آنتی ویروس و  بسیاری از پروسه‌های راه اندازی پس زمینه دیگر را شامل شوند. شما قادر خواهید بود که چنین پروسه‌هایی را با باز کردن task manager ‪(ALT+CTRL+DEL) و بستن این پروسه متوقف کنید که تأثیر بسیار زیادی بر افزایش سرعت اینترنت شما خواهد داشت. منتظر راهکارهای بعدی برای افزایش سرعت اینترنت خود باشید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/17/569014/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها