کمـــک با ارزش جوان اصفهانیبه پلیس


گروه حوادث / راننده قانونمند اصفهانی که در جاده کمربندی نجف آباد - اصفهان شاهد تصادف یک خودروی پژو پرشیا با خودروی پلیس و متواری شدن راننده خاطی بود با تعقیب این خودرو باعث شناسایی و دستگیری راننده فراری شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این مرد جوان که پس از این حادثه به خاطر کمک به پلیس مورد تقدیر قرار گرفته در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره جزئیات این حادثه گفت: هفته گذشته به همراه یکی از دوستانم سوار بر خودرو در حال گذر از کمربندی نجف آباد به فولادشهر اصفهان بودیم که ناگهان صدای مهیبی به گوشمان رسید و متوجه شدیم چند متر جلوتر از خودروی ما در جاده گرد و خاک زیادی ایجاد شده است. در ابتدا فکر کردیم خودرویی از شانه خاکی جاده با سرعت حرکت کرده اما وقتی به محل گرد و غبار رسیدیم، متوجه شدیم یک خودروی پژو پارس سفید رنگ با سرعت زیاد در حال فرار است. توقف کردیم و متوجه شدیم که خودروی متواری شده به خودروی نیروی انتظامی زده و آن را به خارج از جاده منحرف کرده است.وی در ادامه تصریح کرد: خودروی سمند نیروی انتظامی پس از برخورد با درخت، بشدت آسیب دیده بود. اول خواستیم به کمک سرنشینان داخل خودرو که 2 نفر بودند برویم اما وقتی دیدیم حال عمومی آنها خوب است تصمیم گرفتیم به تعقیب راننده خاطی برویم. دقایقی بعد موفق شدیم آنها را در ابتدای ورودی فولادشهر پیدا کنیم و با حفظ فاصله لازم از خودرو عکس و فیلم گرفتیم و دوباره به محل حادثه برگشتیم.
این شهروند خاطرنشان کرد: هنوز راننده و افسر پلیس داخل خودروی نیروی انتظامی در شوک تصادف بودند که به سراغشان رفتیم و از آنها پرسیدیم که آیا سرنشینان فراری خودرو را می‌شناختید؟ که پاسخشان منفی بود و در ادامه عکس و فیلم‌هایی که از خودرو گرفته بودیم را به آنها دادیم که ساعاتی بعد با اطلاعاتی که ما به پلیس داده بودیم آنها را شناسایی و دستگیر کردند.
مرد جوان ادامه داد: پس از این اقدام فرمانده انتظامی نجف آباد از من و دوستم تقدیر کردند و از ما خواستند تا در مراسمی که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود حضور پیدا کنیم تا به‌صورت ویژه از ما تقدیر شود.
این شهروند در پاسخ به این سؤال که چرا خودش را به خطر انداخته و راننده خاطی را تعقیب کرده گفت: من به خاطر انسانیت و وظیفه شهروندی خطر کردم و به‌دنبال راننده خاطی رفتم. به طور قطع چنین افرادی اگر مجازات نشوند می‌توانند برای سایر افراد جامعه خطرناک باشند و در حال حاضر هم بسیار خوشحالم که توانستم به پلیس کمک کنم.
 سرهنگ صادقی معاونت اجتماعی پلیس نجف آباد نیز با تأیید این خبر به خبرنگار «ایران»، گفت: تحقیقات پلیس نشان داد که راننده خاطی پس از تصادف با خودروی پلیس به خاطر ترس تصمیم به فرار گرفته و از صحنه تصادف متواری شده است. با این حال ما از راننده قانونمند که برای شناسایی راننده خاطی کمک شایانی به پلیس کرد قدردانی کردیم و امیدواریم که همه شهروندان همانند این شهروند اصفهانی همواره همراه و یار پلیس باشند و کمک به پلیس را به‌عنوان یک وظیفه شهروندی در نظر داشته باشند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/12/568995/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها