اخبــــار




نوسان بورس منفی 2 تا مثبت 6 درصد می‌شود

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه دامنه نوسان خرید و فروش سهام از روز شنبه آینده منفی ۲ درصد و مثبت ۶ درصد خواهد بود، گفت: تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار، تغییراتی اعمال شود.
محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه دامنه نوسان از 25 بهمن ماه، تغییر می‌کند، ابراز داشت: براساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی 2 درصد و مثبت 6 درصد خواهد بود. البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از 72 ساعت قابلیت اجرا دارد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار، تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.همچنین اعتبار خرید کارگزاری ها به 60 درصد تغییر پیدا کرد.
وی با بیان اینکه رصد بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار است، اظهار داشت: کاهش دامنه نوسان به منفی 2 درصد به این دلیل است که سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای بررسی و تحلیل وضعیت سهام خود داشته باشند و ارزش دارایی‌هایشان از بین نرود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت بر روند بازار نظام مند است، افزود: به منظور جلوگیری از رفتارهای غیرمنطقی به دنبال ارتقای سیستم‌های خود هستیم و نظارت به طور مستمر ادامه دارد. هم اکنون پرونده‌های زیادی وجود دارند که وارد فرآیند قضایی شده است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به ماده 18 قانون توسعه ابزارها اشاره کرد و گفت: کالاهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، از شمول قیمت گذاری خارج می‌شوند و امید می‌رود که با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف، شاهد توسعه و تعمیق بازار سرمایه باشیم. دهقان دهنوی با اشاره به اینکه سهامداران حقیقی باید انتظار خود را به صورت نظام‌مند و در چارچوب‌های قانونی پیگیری کنند، گفت: اقدامات اولیه به منظور تشکیل کانون سهامداران حقیقی انجام شده و ان‌شاءالله بزودی برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی اقدام خواهد شد./تسنیم

بلیت پروازهای نوروزی گران نمی‌شود

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی در خصوص ممنوعیت افزایش قیمت بلیت در پروازهای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.
ابوالقاسم جلالی گفت: با انجمن شرکت‌های هواپیمایی صحبت شده تا افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز نداشته باشند. این موضوع به دفاتر فروش بلیت نیز ابلاغ شده است. معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره تخلف احتمالی ایرلاین‌ها در فروش بلیت پرواز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ادامه داد: ما در سال‌های گذشته نیز تجربه این گونه مسائل را داشته‌ایم. اگر شرکت هواپیمایی نسبت به رعایت نرخ بلیت اقدامات لازم را انجام ندهد، سازمان هواپیمایی به تعلیق پرواز موردنظر اقدام خواهد کرد. مردم نیز اگر شکایتی داشته باشند به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/8/568979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها